חיפוש
Close this search box.

"נצנת" הצגת יחיד חדשה

מערכת האתר

היום תוצג בהרצליה הצגת היחיד "נצנת" בבכורה. ההצגה מבוססת על סיפור חייה האמיתי של נצנת מקונן ("היי סקול מיוזיקל"), אשר עלתה לישראל בגיל צעיר לתוך הסתגלות חדשה. נצנת נולדה באדיס אבבה, עיר הבירה של אתיופיה לאם נוצרייה ולאב חצי יהודי. מאז נחרץ גורלה לחיות בחיפוש אחר זהותה האמיתית…

בגיל שש, בשנת 1994, נצנת עלתה לישראל עם אחותה ביטניה בת ה-9, זאת לאחר שאימם עזבה לארה"ב ואביהם, שכבר חי בישראל כשנתיים לפני כן, לאחר שהחליט לעזוב את אתיופיה מטעמי ביטחון, מכיוון שנרדף על ידי השלטון הקומוניסטי באתיופיה . חבר קרוב סיפר לו על ארץ אחת (ישראל), שם יוכל לגדל בשקט את ילדיו.

בהגיען לארץ, נצנת ואחותה ביטניה, התגוררו עם אביהן בפתח תקווה, וחיו חיים דתיים יהודיים. לאחר כשלוש שנים, בהן האב לא כל כך הסתדר בגידולם כאב חד-הורי, פנה לרשויות. האב, נסע גם הוא לאמריקה לנסות להגשים את חלומו להיות עיתונאי וכן כדי לחפש את האם.

וכך, בכיתה ג' נצנת מצאה את עצמה בפנימייה חילונית, הרחק מפתח-תקווה הדתית. בפנימייה נצנת גילתה עולם אחר… שמצא חן בעיניה ונתן לה לבטא את עצמאותה. היא למדה רבות על החברה ובעיקר על עצמה. כשהייתה לבד הייתה בורחת לעולם דמיוני משלה, על ידי משחק בדיוני בסרטים שהמציאה תוך יצירת מצבים – חלקם מעותקים מהמציאות וחלקם דמיוניים.

עוד באתיופיה, כשבני משפחתה שמעו אותה מדברת אל עצמה, החביאו אותה מהשכנים, בחשש שכנראה נכנס בה דיבוק (כולה- באמהרית). בפנימייה לפעמים הילדים היו משתפים עימה פעולה ולפעמים לא … שם לא עשו לה "חיים קשים" על כך.

עניין האם שבאמריקה הרחוקה תמיד ריחף מעל ראשה כענן אפור, בד בבד עם כך שנצנת גילתה את החוזק והעצמאות בחייה. על האם לא היה ניתן לדבר רבות בבית. כאשר היא ואחותה היו מזכירות או שואלות על הימצאותה של האם, האב היה מתמלא בדמעות חנק.

לאחר כ-17 שנים של חוסר וודאיות ואי בהירות לגבי נטישתה של האם, התאחדו נצנת ואחותה עם אימם ואחיהם החדשים מאמריקה. איחוד שענה על המון שאלות והשאיר עוד כמה שאלות בלתי פתורות…

אך בעיקר נתן תשובה מספקת לחיים, שלמרות שינוי זהותן של הבנות: מנצרות ליהדות, מיבשת אפריקה לאסיה, מדתיות יהודית לחילוניות, ולאחר פרידות משני ההורים – מסקנה לכל החיים..

"כל זה לא במקרה"

כל חייהן חיכו שיום אחד יתקיים האיחוד הזה וייתן מענה לתהפוכות בחייהן, כדי להבין דבר אחד ויחיד…

"נצנת", הפרמיירה תתקיים ביום חמישי ה-19.3 בשעה 20:30 באולם הכוכב השמיני בהרצליה- (מאחורי קניון 7 הכוכבים). עלות כרטיס: 30 ₪.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system