חיפוש
Close this search box.

שולה מולא – על חווית הגזענות האישית כמורה במשרד החינוך, היחידה למאבק בגזענות ומשרד החינוך

יו"ר אגודת יהודי אתיופיה הגב' Shula Mola נשאה דברים כמגיבה לפאנל שעסק ב"נקודת מבט על גזענות ממסדית"
ביום חמישי 28.3 / ב "הכנס המרכזי לציון הבינלאומי למאבק בגזענות" ש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות ארגנה.
הנה חלק מהדברים שאמרה:

שולה מולא – על היחידה למאבק בגזענות:
"היחידה למאבק בגזענות הוקמה תוך פחות משנתיים וקרמה עור וגידים ופעלה באופן מרשים ואני קצת יודעת על מה שעשיתם : על ההכשרה שעשיתם למומונים על מאבק בגזענות במשרדים… ועל הקמפיין שעשיתם – ' אדם הוא אדם' ומאוד מרגש כל פעם מחדש והילדה שלי מנגנת אותו בכל מקום, זה חזק מאוד! אבל אני קצת חוששת, היחידה הזאת בלי סמכות ובלי אפשרות לפעול באופן עצמאי ובלי שזה מאורגן בצורה משפטית, לא תצליח במשימה. היא חייבת להיות עצמאית על מנת שלא לאכזב אותנו. אני פוחדת כי אמרנו לציבור אנחנו מטפלים, תפנו אליינו. אני דואגת מאוד, אתם חייבים לעבוד על זה… ועוד דבר שראיתי, שלא ידעתי עליו אך מכיוון שעברתי על הדו"ח ( של היחידה) בעיון התוודעתי אליו ויש אי השלמה של כוח האדם הנוסף שאמור היה להיכנס בתפקיד בכיר ליחידה וחוץ מזה יש עוד הרבה שקרים בדו"ח בנוגע לחלק של משרד החינוך ואני לא חושבת, אני יודעת! ולמה בכנס הזה נמצאים שני עובדים לשעבר? למה לא נציגים מרכזים שעובדים כרגע, בפועל במשרד החינוך? "

שולה מולא – על חווית הגזענות האישית כמורה במשרד החינוך:
"יש הרבה לעשות במשרד החינוך ולא עושים, אני הייתי מורה בבית ספר המיקרואגרסיות שאני ספגתי בתוך המערכת הזאת…, אלו אותם סיטואציות ואינטרקציות שעוקבות אחריי, ואני לא אומרת שאני המורה הכי טובה בעולם, אם כי השתפרתי עם השנים, אבל היו מורות גרועות שלא עקבו אחרייהן ואחרי כן! כל מעידה וכל טעות שאני עשיתי היא זכתה ל"דיבור" בתוך חדר מורים ואצל חלק מהאנשי סמכות בבית הספר ואני עוד הגעתי למקצוע בגיל מבוגר יותר, מבינה יותר ויודעת להכיל יותר אך זה לא הקטין את החוויה"

שולה מולא – על משרד החינוך:
"אני מחברת גזענות לכוח, אני מאמינה שאם היינו אתיופים עשירים מבוססים היה לנו קצת פחות תופעות של גזענות, משרד החינוך צריך להשקיע בקבוצות המסומנות המוחלשות "הסימונים" הם לא רק צבע עור אלא גם מעמד. אם המדינה רוצה לשנות את זה, היא חייבת לטפל בגזענות של עצמה ותפקידנו לחשוף את די.אן.אי הגזעני של הממסד. לא מספיק לגייס שיהיו מורים אתיופים, ערבים או מרוקאים אלא חייבים להבטיח שהמרחב לא יהיה מדיר ושהפרקטיקות הגזעניות יוסרו. אני רוצה לראות את הייצוג שלי כאתיופית בתוך תוכנית הלימודים, אני רוצה לראות את עצמי, לקרוא את עצמי ולקרוא על עצמי. לא כאיזה שניים וחצי עמודים שאיזה אנתרופולוגית הכתיבה, לא יודעת למי. הרבדים של טיפול בגזענות צריכים לכלול את את כל המרכיבים: חינוך, כלכלה וחקיקה!"

צילום: משרד המשפטים
#אגודת_יהודי_אתיופיה_משנים_מדיניות_משנים_מציאות!
מוזמנים להתעדכן אחר פעילותנו השוטפת באתר>> httpד://www.iaej.co.il/new/
עמוד פייסבוק חדש בשפה האנגלית: Association of Ethiopian Jews – AEJ
לקבוצה שלנו: אגודת יהודי אתיופיה‏ שיח רב תרבותי

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏מחייך‏‏

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system