חיפוש
Close this search box.

ריגשו עד דמעות – נגנים צעירים בירושלים

רונית ברמן

בחודש שעבר, טסה רביעיית נגנים צעירים מקונסרבטוריון הסדנה ירושלים, לטורונטו בקנדה במטרה לייצג את העיר ירושלים בערב גאלה חגיגי לכבוד העיר. הייחודי ברבעיה הוא הילדים המשתתפים בה – ילדי קהילות שונות בעיר.

ארבעת הילדים שניגנו בערב הם אברהם טריפה בן 11, יונתן קריסטל ושמואל עלוש, בני ה-12, ולאה טלהון בת 13, הנמנים על הקהילה האתיופית והמגזר החרדי והחילוני. הארבעה ריגשו את הקהל עד דמעות כשהם ניגנו את ירושלים של זהב, עושה שלום במרומיו ואת התקווה בפני קהל מרוגש של 400 איש.

שניים מילדי הקהילה האתיופית, המנגנים בהרכב, לומדים בקונסרבטוריון, באמצעות כספי הפרויקט 'מסיכון לסיכוי' הפעיל בקונסרטוריון. הפרויקט מעניק לילדי תמיכה כלכלית, מקצועית ואישית לאורך תהליך התפתחותם המוסיקלית. הפרויקט מופעל בקרב 30 ילדים ומעניק לילדים בעלי רצון לנגן, אך חסרי אמצעים, הזדמנות לחינוך מוסיקלי ברמה הגבוהה ביותר. הילדים משולבים באופן מוחלט בפעילויות הקונסרבטוריון, כגון תזמורות והרכבים קאמריים, והם לחלק מקהילת המוסיקה שלו.

את הערב החגיגי בטורונטו יזמה הקרן ירושלים במטרה לגייס כספים עבור פרויקטים בעיר ירושלים. בערב נכחו ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ראש דסק קנדה בקרן ירושלים סטיב סלומון וראשי הקהילה היהודית בטורונטו, אשר תרמו רבות לירושלים במשך עשרות שנים. לאחר נגינתם, הודה להם ניר ברקת על כי תרמו את כישרונם למען ייצוג העיר וקידומה.

'כמי שמלווה את ההרכב מזה זמן רב, אני נפעמת בכל פעם מחדש מהרווח האישי העצום לו זוכים ילדי הרביעייה, דווקא בזכות הגיוון והשוני התרבותי הגדול ביניהם. הם חווים משהו עמוק מאוד כבני אדם וזאת בזכות העולם המופלא של המוסיקה. הזמנתם לייצג את העיר ירושלים היא התגשמות של חלום. בערב החגיגי הנגנים הצעירים היו לגאוות העיר.'

הכותבת היא מנהלת אמנותית ומדריכת ההרכב והמנהלת האמנותית של קונסרבטוריון הסדנה ירושלים

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system