חיפוש
Close this search box.

ערב שאנטי שכולו כבוד למורשת יהדות אתיופיה

עליזה שטה

צילום: בני וודו

איגוד הסטודנטים של יוצאי אתיופיה בישראל מזמין לערב שאנטי שכל כולו כבוד למורשת יהדות אתיופיה. במהלך הערב יופיע אמן הג'אז הבינלאומי אבטה בריהון שישלב יצירות ג'אז חופשי עם מוזיקה אתיופית מסורתית, האמן הפלסטי עלמו אשטה שהשתתף בעיצוב מדליון של החברה הממשלתית למטבעות בנושא יהדות אתיופיה, וכן עיצב אלמנטים שונים באנדרטה שהוצבה לזכר הנספים בדרך ומסודן בהר הרצל, יציג את יצירותיו וידבר על משמעותם של כלים מעולמם של יהודי אתיופיה.

את הפן הרעיוני של הערב יעביר הרב שרון שלום, דוקטורנט באוניברסיטת בר אילן, החוקר את הקשר בין מנהגי הקהילה ומנהגים מהעולם היהודי הקדום, שיעביר לקהל את הרצאתו המרתקת "האם יהדות אתיופיה יכולה להתקיים כזרם נפרד או כחלק מהיהדות האורתודוכסית?

לקינוח, לקראת סוף הערב, ייערך במקום טקס בונה מסורתי, עם נגיעה קטנה למשמעות שמאחורי הטקס…

הערב נוצר מתוך אמונה כי אם אדם או קהילה הרוצים ליצור שינוי, עליהם לקחת אחריות על עצמם ולא לחכות לאיש שיעשה זאת עבורם. סיפורם של יהודי אתיופיה הוא סיפור מופלא על קהילה שהצליחה, למרות הניתוק מארץ ישראל ומהעם היהודי, לקיים את תורת משה במסירות נפש תוך מאבק ורדיפות, שמד ואונס.

האירוניה היא כי מאז הגענו לארץ הקודש מתקיים תהליך של מחיקת ההיסטוריה של קהילתנו, כאשר הגרוע מכל הוא שאנו שותפים פעילים במחיקת עברנו. לבחירה זו סממנים רבים, אך התוצאות המיידיות נראות במצבו הקשה של הנוער בקהילה, המחפש לעצמו זהות במקומות זרים, משום שהוריו ואחיו נמנעו מלספר עלעברם שהוא בעצם עברו ובסיס זהותו. מוטלת עלינו חובה מוסרית, למען עתידנו, לזכור את עברינו. "עם שאינו מכבד את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוטה בערפל", כתב פעם איש הפלמ"ח והפוליטיקאי, יגאל אלון ז"ל. צדק. הכרת המורשת והמודעות אליה היא ערובה להמשך קיומנו. התעלמות ממנה והניכור אליה תגרום לכריתת הענף עליו אנו יושבים.

אנו סבורים כי ההתעלמות והניכור נובעים מחוסר ידיעה, ותרופתם היא הלימוד. את הלימוד אנו חפצים להעביר באופן שונה מזה שהכרנו עד היום. לכן ארגנו את "ערב שאנטי", ערב עשיר בידע לצד מוזיקה טובה, פינת "זולה" מרווחת ואווירה אינטימית וחמה.

כתב פעם אלמוני "ברגע שאתה יודעמי אתה, מהיכן באת, ומה משמעות עברך לגבי עתידך, אז אתה נוסך תוכן ומשמעות לחייך, וברגע שאתה עושה זאת, אתה מביא תוכן לעולם כולו".

ערב שאנטי יתקיים ביום ראשון 6.7.08 ב"בית היהודי", רחוב בן יהודה87 פינת גורדון 15, תל-אביב הערב יתחיל בשעה 19:00 ויסתיים ב- 22:30. הרישום חובה, כניסה: 25 ₪.

לפרטים: עליזה 050-5700859 או ashati1@walla.co.il

הכותבת היא רכזת מלגות של האיגוד ופעילה חברתית.

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system