חיפוש
Close this search box.

עידוד השתלבותם של ילדים ונוער יוצאי אתיופיה בתנועות הנוער

אביה ג'בסקי ולילך גביש

בעקבות כנס לעידוד השתלבותם של ילדים ונוער יוצאי אתיופיה בתנועות הנוער, שערכה האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, בשיתוף עם עיריית ירושלים, מוקד הקליטה העירוני, מרכז ההיגוי של עולי אתיופיה במשרד החינוך ומת"ן – מועצת תנועות הנוער, פועלים גופים רבים בשכונות השונות בירושלים לקידום המטרה.

הכנס, שעסק בהיבטים השונים של ההשתתפות בפעילות תנועות הנוער ובתרומתן להתפתחות הילד ולשילובו בחברה, יועד לנציגי גופים שונים מארבע שכונות בעיר בהן יש ריכוז גבוה של יוצאי אתיופיה – נווה יעקב, קריית מנחם, תלפיות וקטמון.

בעקבות הכנס, בשכונת נווה יעקב נפגשו כעשרה נציגי גופים הפועלים למיפוי צרכים והוחלט על מטרות משותפות. במפגש עלה שבשכונה פועלת תנועת הנוער העובד והלומד בלבד, וכי יש צורך בפעילות של תנועת נוער נוספת. נציג תנועת בני עקיבא התגייס להקמת סניף חדש של התנועה בשכונה. בפגישה עלה צורך לצרף נציגים נוספים לפעילות, על מנת להפוך את הסניף לאינטגרטיבי, כזה שמיועד ליוצאי אתיופיה ולתושבים נוספים בשכונה.

רונית כהן גלוזברג, רכזת הקליטה במינהל הקהילתי, פועלת לקידום הנושא במשותף עם ורדית אבני, מנהלת בית הספר הממלכתי דתי ברנדט. הסניף אמור לשלב בני נוער יוצא אתיופיה עם כלל ילדי השכונה. גב' אבני נרתמה לעניין והציעה מבנה ריק במתחם בית הספר, ששימש בעבר לתנועת נוער.

בשכונת תלפיות הוחלט להפיק כנס להורים יוצאי אתיופיה תושבי השכונה, בדבר המשמעות והחשיבות שבהשתתפות בפעילות התנועות השונות. שנטל אסולין, רכזת קליטה בבקעה רבתי, וטשומה מלסה, מגשר המשפחות בשכונה, פועלים לארגון הכנס.

בנוסף, מתכננים בשלוחת המינהל הקהילתי, בית לזרוס בתלפיות, לערוך בקיץ, לקראת שנת הפעילות הבאה, הפנינג שמיועד להורים וילדיהם, בשיתוף תנועות הנוער השונות בשכונה, במטרה לקדם את השתתפותם של ילדים נוספים בפעילות המתנ"ס ותנועות הנוער.

בשכונת קטמון ובקריית מנחם פועלים להגברת מודעות ההורים לחשיבות השתתפות בני הנוער בתנועות.

במקביל, באגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה מקדמים את יישום הגברת השתתפותם ושילובם של בני נוער יוצאי אתיופיה בתנועות הנוער השונות בכל רחבי הארץ.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system