חיפוש
Close this search box.

מנגיסטו היילה מריאם בירושלים

מערכת האתר

תיאטרון נטלה בשיתוף עם הזירה הבין תחומית בירושלים מעלים את ההצגה "משתין בקיר" המתארת את תקופת שלטונו של דיקטטור אתיופיה, מנגיסטו היילה מריאם. ההצגה היא עיבוד לבמה של אוסף סיפורי בית משפט סאטיריים, מאת הסופר האתיופי המא טומא, העוסקים בתקופת "הטרור האדום" באתיופיה.

בהצגה יוצגו שתי העמדות לדין קומיות/סאטיריות בבית משפט אתיופי, בתקופתו שלטונו. האחת של העבריין אטו ייסק המואשם במספר רב של פשעים כנגד המשטר, כשהחמורה שבהם היא השתנה על קיר של משרד ממשלתי. המשפט השני עוסק בהעמדה לדין של משכיל מובטל, שפתח מרפאה לטיפול באנשי המשטר באמצעים עתיקים ואסורים של רפואת אליל.

תיאטרון נטלה הוא תיאטרון אתיופי-ישראלי הפועל בירושלים משנת 1994. התיאטרון מחבר בין יוצרים ואמנים יוצאי אתיופיה לבין אמנים ישראלים וותיקים, ומושפע מתרבות יהודי אתיופיה ומתרבות אפריקה. בהצגה שעיבדה וביימה יפה שוסטר, ישתתפו השחקנים שמואל ברו, מיכאל אווקה, מולט אלעזר, סיסאי טקלו, פרוט ממו ואיתן סאלם.

המא טומא (Hama Tuma) מחבר הסיפורים נולד באתיופיה ב- 1949. הוא אינו מגדיר עצמו כסופר, אלא כפעיל פוליטי למען הדמוקרטיה באתיופיה. לאורך חייו חי בגלות באפריקה ובאירופה ועסק בכתיבה עיתונאית. בכתיבתו הוא מנגח את הסתירות שבאתיופיה המודרנית, מבלי לאבד מן האופטימיות של בני-האדם, הכפופים לעצם הטרגדיה של חיים והישרדות תחת משפט דיכוי. שני הסיפורים לקוחים מתוך קובץ סיפוריו "משפטו של רופא האליל הסוציאליסטי", הכתובים במקורם באנגלית, ואותם תירגם לעברית דורי פרנס.

על עיצוב המוסיקה בהצגה הופקד היוצר אהוד בנאי. את חלל ותלבושות עיצבה טלי יצחקי, את התאורה עיצבה ג'ודי קופרמן. את הפרויקט מפיקה הזירה הבין תחומית. "הפעם לא מדובר בסיפורי מבצע שלמה ומבצע משה, לא בסיפורי עלייה והגירה", אומרת אבישג בן דוד מיחסי הציבור של התיאטרון, "לא מדובר במצוקות של מהגרים וההצגה היא אינה פולקלור ולא "אקזוטיקה", אלא התמודדות עמוקה ונוקבת עם מציאות החיים שהעולים מאתיופיה השאירו מאחוריהם", ומוסיפה: "מפתיע לגלות עד כמה דומה התמודדותם של עולי חבר העמים עם העבר הסטליניסטי שלהם, להתמודדות של קבוצת השחקנים הזאת עם מציאות ה"טרור האדום" באתיופיה".

משתין בקיר תוצג ב- 19, 20, 21 באוגוסט בשעה 21:00 ב תיאטרון החאן, במה 2, כיכר דוד רמז 2 מחיר כרטיס: 40 – 60 ₪

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system