חיפוש
Close this search box.

מכתבים למערכת – בתגובה למגזין קו האופק 24

תגובה לכתבה: "מסכת עינויים בדרך לחופה", קו האופק 24

הבעיה עם תחום הנישואין של עולי אתיופיה היא שהרבנות הראשית מנצלת את העובדה שהקהילה האתיופית צורכת ואף דורשת את שירותי הדת, לעומת קהילות אחרות שאינן רואות עצמן כחלק מהתהליך. בשל הצריכה שלנו את הרבנות, היא מרשה לעצמה להתנהג באופן מזלזל ומכפיש כלפי הקהילה. והעצוב מכל זה הוא שהקהילה משלימה או מעלימה עין עם המצב בטענה שמתחתנים רק פעם אחת בחיים וכן בטענה שמדיניות הרבנות הכרחית כדי למנוע חיתון עם אלה שאינם יהודים.

קיימים מחקרים רבים שנעשו ונעשים על הקהילה, אבל עדיין לא חקרו את ההשפעה של הטלת הדופי ביהדותם של יהודי אתיופיה על התאקלמותם וקליטתם בארץ. החשש שלי הוא, שאמנם כעת נושא אינו מדובר, אבל הוא כבר מתחיל לערער את אמונם של רבים מהצעירים כלפי הממסד. לא ירחק היום שהנוער יתמרד יותר כלפי ערכי המדינה שחשב על עצמו כשווה בין שווים בתוכה. ורק אז נוכל לראות את גודל המשבר, ואולי זה עלול להיות מאוחר מידי.

על פניו מאבקם של אנשי טבקה והמאבק שלנו, של נציגי אגודת הסטודנטים ליוצאי אתיופיה (וסטודנטים שאינם חברים באגודה אך הנושא חשוב להם) לא הולידו דבר. אבל כעת כל זוג יכול לגשת לצורך חתונה למועצה הדתית הקרובה לביתו וסירובו של רב כזה או אחר לרושמו הינה בגדר זלזול בכבודו של בית המשפט. אולם, משיחות שערכתי כי בקרב הקהילה מתברר שלא קיימת נכונות גם ללחום מלחמה זו כנגד הרבנות. אסור לדעתי לתת לדברים להיות מובנים מאליהם וצריכים לבדוק ולנסות ברבנויות המקומיות לפני שמגיעים לרב הדנה. כלומר לא צריך לתת לגיטימציה לתופעה, גם אם הדברים לא הולכים להשתנות היום או מחר. הלגיטימציה שאנחנו נותנים, השתיקה שלנו, הם מה שעלול לדרדר את הקהילה. על צעירי העדה מוטלת אחריות, ועלינו לשאת אותה בכבוד הראוי, בקביעת פניה של הקהילה ובקביעת טיב היחס של הממסד הרבני כלפיה.

יפית ילפי סיבוהו

נתיבות

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system