חיפוש
Close this search box.

מחאת ההורים בנתניה: לא ניתן לסגור בית ספר מצטיין!

בית ספר רש"י שבנתניה נמצא בעשירון העשירי על פי נתוני המיצ"ב, ובכל זאת העירייה החליטה לסגור אותו. ועד ההורים בביה"ס ישבית את הלימודים ביום ג' 28.5.2013 עד השעה 10 בבוקר.

העניין החל בתקופת כהונתו של שר החינוך הקודם, ח"כ גדעון סער, כאשר החליט לסגור את בתי הספר בהם יש רוב של תלמידים יוצאי אתיופיה ולפזרם בבתי ספר אחרים. הטענה היא, כי הריכוז הוא שגורם להישגיהם הלימודיים הנמוכים של יוצאי אתיופיה במערכת החינוך.

אך – הריכוז אינו הבעיה!

רק 8% מכלל התלמידים ממוצא אתיופי לומדים בבתי ספר שהם מהווים בהם מעל 50% מהתלמידים. כמו כן, רק 14% מכלל התלמידים ממוצא אתיופי לומדים בבתי ספר שהם מהווים בהם מעל 35%.

כלומר, ההחלטה התקבלה בלי לראות את התמונה הכוללת.

אמנם, הישגיהם של התלמידים ממוצא אתיופי הוא בכ- 30% מתחת לממוצע הארצי במבחני המיצ"ב, אך נתון זה חל על כלל התלמידים ממוצא אתיופי שרובם לומדים במסגרות, אינטגרטיביות, לכאורה.

בנתניה יש כיום שלושה בתי ספר בהם לומדים 50% ומעלה תלמידים יוצאי אתיופיה – רש"י, רמב"ם ושח"ל. כאשר רק רש"י עומד בפני סגירה!

למה?

בניגוד למצבם של התלמידים ממוצא אתיופי במערכת החינוך, התלמידים ברש"י מציגים תוצאות מרשימות. במהלך השנים האחרונות בית ספר רש"י עבר מהפך של ממש. נכון להיום, גם עפ"י נתוני המיצ"ב של תשע"ב, הוא ממוקם בעשירון העשירי. משמע, הוא אחד מבין בתי הספר הטובים בארץ!

עם זאת, בעירייה רוצים לסגור את בי"ס רש"י ולפזר את תלמידיו בכלל בבתי הספר בעיר ובניהם גם בתי ספר שרמתם נמוכה יותר, כמו – בי"ס רמב"ם שתלמידיו ממוקמים בעשירונים הראשון והשני.

אז למה רש"י תחילה?

בית ספר רש"י שובר את המניפולציה שמציגים במערכת ומהווה הוכחה נוספת לכך שהריכוז לכשעצמו הוא לא הבעיה.

להורים אין אלטרנטיבה אחרת לבית ספר ממ"ד בדרום העיר נתניה, "אנו לא רוצים להסיע את ילדנו מבית ספר טוב לבתי ספר גרועים כמו רמב"ם!"

זאת ועוד, טענת העירייה היא ש"לבנים לא רוצים ללמוד שם", אך היא מחויבת להחלטת שר החינוך לשעבר, ח"כ גדעון סער.

לכן, נציגי ההורים באו במו"מ עם העירייה על מנת לאפשר קיום "אינטגרציה חברתית" בבית הספר, והביאו רשימה של 17 ילדים שהוריהם מוכנים לרשום את ילדיהם בבית הספר רש"י, אך הניסיון סוכל ע"י העירייה.

ועד ההורים קורא למשרד החינוך ולמנהל החינוך בעיר לבטל לאלתר את ההחלטה לסגירת בית ספר רש"י, ומדגיש כי הילדים מקבלים חינוך הולם ע"י צוות ההוראה בבית הספר, שעושה את עבודתו נאמנה ודואג להביא את ילדיהם להישגים, ובעיקר שובר את התפיסה הגזענית שצבע מהווה פקטור להצלחה או לכישלון בלימודים!

אנו קוראים לכם להצטרף ולמחות איתנו!

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system