חיפוש
Close this search box.

להקת המחול האתיופית ביתא חזרה מסיור באתיופיה

מערכת האתר

להקת ביתא חזרה מסיור באדיס אבבה בין התאריכים ה- 9-13.12.2008, בו העלתה שלושה מופעים שזכו לכיסוי תקשורתי נרחב בעיתונות ובטלוויזיה האתיופית. מר גטאצ'ו, מנהל התיאטרון הלאומי האתיופי על שם פושקין אמר בפגישה עם הלהקה: "אחרי שלושה מופעים באדיס-אבבה, הפכתם לשיחת היום בעיר".

להקת ביתא הופיעה באוניברסיטת אדיס-אבבה לפני קהל נלהב של למעלה מ- 1000 סטודנטים, בתיאטרון פושקין, "הסוזן דלל של אדיס אבבה", שהוא מרכז לאמנים באדיס וכן לפני שרי ממשלת אתיופיה באירוע יוקרתי שהתקיים בתיאטרון המרכז התרבות האיטלקי. במופע נכחו גם נציגים דיפלומטיים ונכבדים נוספים.

הקהל קיבל את מופע המחול האתיופי העכשווי בהתלהבות רבה וציין את "הרוח האתיופית הנכונה" הנושבת מתוך הריקודים. לקהל באתיופיה, המכיר את המחול המסורתי ואת קבוצות הבידור הקמות תוך חיקוי המחול המערבי, זה היה מפגש מסקרן לצפות בלהקת ביתא במחול עכשווי שיוצא מתוך קודת מוצא אתיופית מסורתית.

צוות של הטלוויזיה האתיופית ליווה את סיור הלהקה לקראת שידור תכנית מלאה על הלהקה בטלוויזיה. לקראת השידור הופיעו בטלווזיה קטעים מקדימים והקהל ברחוב אף זיהה את רקדני הלהקה. כמו כן התפרסמו כתבות בעיתונים הבאים:

The Daily Monitor (Tizita Kebede): "Original contemporary skills".

Capital (Tagu Zergaw): "Israel`s Beta Dance Troupe brings unique Falasha insight".

Ethiopian Reporter : "Here comes the new shoulder dancing of the millennium".

כמו כן עתידה להתפרסם כתבה גדולה בחוברת של חברת התעופה אתיופיין אייר ליינס.

להקת ביתא פועלת במתנ"ס נווה יוסף בחיפה, מתוך שאיפה לתרום לקהילה. הלהקה, בניהולה האמנותי ובכוריאוגרפיה של רות אשל, מונה שמונה רקדנים בשנות העשרים לחייהם, רובם סטודנטים או בוגרים של אוניברסיטת חיפה. היוזמה להבאת הלהקה לאדיס אבבה היא של שגרירות ישראל, במימון קשתו"ם ובסיוע אתיופין אייר ליינס.

לפרטים נוספים: WWW.BETA-ESKESTA.COM

U TUBE: BETA ESKESTA RUTH ESHEL

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system