חיפוש
Close this search box.

להקת ביתא בתכנית חדשה

השנה יימלאו 15 שנה לפועלה של רות אשל עם בני העדה האתיופית. ב- 1995 ייסדה באוניברסיטת חיפה את להקת "אסקסטה" שפעלה שם כעשור. ב- 2005 ייסדה את להקת "ביתא" (בית באמהרית) במטרה להקים מסגרת ליצירה מחולית עכשווית בהשראת תרבות העדה האתיופית ולהעניק בית לרקדנים השואפים להתפתח כרקדנים יוצרים.

להקת "ביתא" חבה למסורת וממנה יוצאת לדרך חדשה ועכשווית. הלהקה ובית הספר למחול למחול אתיופי פועלים במתנ"ס נוה יוסף בחיפה הממוקם בשכונה שבה אוכלוסיה גדולה של יוצאי אתיופיה המאופיינת במעמד סוציו-אקונומי נמוך.

הלהקה מונה כשמונה רקדנים ממוצא אתיופי בגילאי 20-30 שחלקם מדריכים בבית הספר למחול אתיופי. בסיור האחרון של הלהקה באתיופיה נכתב "קבלו בברכה את המחול האתיופי החדש של המילניום " ETHIOPIAN REPORTER , בתכנית של חצי שעה בטלוויזיה הלאומית האתיופית שהוקדשה לסיור הלהקה, נאמר ש"להקת 'ביתא' היא הניסיון המוצלח ביותר ליצירת מחול אתיופי עכשווי שנעשה עד כה." לאחרונה שודרה תכנית של 35 דקות על הלהקה בערוץ האתיופי בישראל.

"מה קול אחד אומר" מאת דניאל בנקס ואדם מקיני בשיתוף הרקדנים סלומון טפטה, צביקה היזקיאס, מזל דמוזה, דניאל ברההנה וסדנקה מהרט

אדם מק'קני ודניאל בנקס מארה"ב הגיעו לישראל לחודשיים כדי לעבוד עם הלהקה. אדם מק'קני היה רקדן בלהקת אלוין איילי ומוריס בז'אר בלוזאן ודניאל בנקס הוא במאי וכוריאוגרף ומהדמויות הבולטות של תיאטרון ללא גבולות. שניהם מייסדים של dnaworks.

"אבות ובנים" מאת מיקה יערי עם רות אשל ובשיתוף הרקדנים צביקה היזקיאס, חני דויד וסנדקה מהרט

מיקה יערי היא מיסדת עמותת טספה לקידום אמנויות המחול לנוער וילדים בעדה האתיופית ומאז תחילת 2009 היא סגניתה של רות אשל.

מיבחר קטעים מרפרטואר הלהקה

תיאטרון עירוני חיפה, 30.6. במה 3, שעה: 20:30

לכרטיסים: 04-8600500, למינויים ופנסיונרים: 65, תלמידים ובני העדה האתיופית : 50 ש"ח, מחיר לקבוצות בתיאום עם מיכל הללי מתיאטרון עירוני חיפה

מרכז סוזן דלל – מחול לוהט – 5.7, שעה: 20:30, לכרטיסים: 03-5105656

מחיר כרטיס: 70 ש"ח

WWW.BETA-ESKESTA.COM

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system