חיפוש
Close this search box.

משרד הקליטה החליט במפתיע ובאופן חד-צדדי לסגור מרכז קליטה בטבריה

110 תלמידים עולים יוצאי אתיופיה יעזבו את לימודיהם באמצע השנה ועשרות מהעולים יאולצו להתפטר מעבודתם בתקופת מיתון

העולים: "אפשרו לילדנו לסיים את שנת הלימוד ואח"כ נתפנה"

משרד הקליטה והסוכנות היהודית שלחו זה מכבר מכתבי פיטורין לעובדיהם במרכז הקליטה שיכנס לתוקפו ב- 28 בפברואר

המשרד לקליטת העלייה החליט במפתיע ובאופן חד צדדי, לפנות את העולים החדשים יוצאי אתיופיה, ממרכז הקליטה "רסיטל" שבטבריה למרכזי קליטה אחרים ברחבי הארץ ולסגור את המקום בתוך חודש. העולים החדשים שקיבלו את הבשורה לפני כחודש (ב- 28 בדצמבר), ללא הכנה מוקדמת, מסרבים להתפנות ופתחו בעיצומים במקום.

אווקה אדיס, בן ה- 35 ממובילי המאבק: "אני נמצא שנה ושלושה חודשים במרכז קליטה ועובד בשטיפת כלים וילדי נמצאים בבית ספר. כיצד ניתן לפנות אותנו במפתיע", אומר אדיס, "ובאופן חד-צדדי, כאשר ילדיי נמצאים באמצע שנת הלימודים ואני עובד תשע שעות כדי לפרנס את המשפחה ולשלם למשכנתא המשלימה".

כל 380 העולים החדשים המתגוררים ב"רסיטל", הביעו חוסר אמון מוחלט במערכות הקולטות ופצחו בשביתת מחאה, ובמהלך השבוע הראשון של ינואר סירבו להכניס את העובדים לבניין. לפני כשבועיים, פנו העולים לאגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה וביקשו את עזרתה. חברי האגודה ביקרו מספר פעמים במקום ודרשו מהמשרד לקליטת העלייה לבטל על הסף את הפינוי הבהול עד לאחר סיום שנת הלימודים.

בעקבות התערבות האגודה, נדחה הפינוי במספר שבועות, אך ב-28 לחודש ייכנסו לתוקפם מכתבי הפיטורין אותם קיבלו העובדים של "רסיטל" ובעקבות זאת ייסגר מרכז הקליטה.

דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "כאדם המעורה חברתית ונחשף למעשים והתנהגויות בלתי צודקים, ביטוי ישיר לבריונות, גזענות והפלייה, עדיין איני מצליח לעכל כיצד גוף שאמון על שמירת האינטרסים של העולים הופך למפעל לייצור בעיות כרוניות. התנהגות זו של המשרד לקליטת העלייה ושל הסוכנות היהודית, אין בה מלבד העמדת העולים בפני שוקת שבורה", אומר אדמסו ומוסיף, "השכל הישר מצביע על הצורך להיענות לבקשת העולים, שעיקרה לקבל זמן התרעה סביר לפינוי, על מנת שיתאפשר לילדיהם לסיים את שנת הלימודים. לבד מזאת, ברצונם של העולים לסיים יחסיהם עם מעסיקיהם בצורה נאותה".

בתגובה לפינוי המיידי שלחה עמותת טבקה למר ארז חלפון, מנכ"ל המשרד לקליטת העלייה ומר משה ויגדור, מנכ"ל הסוכנות היהודית מכתב ובו דרישה לבטל את ההחלטה הבלתי סבירה.

עו"ד יצחק דסה מנכ"ל עמותת טבקה: "לא יתכן שגוף שכל מטרתו לדאוג לקליטתו המוצלחת של העולה ולהשתלבותו בחברה הישראלית יערים קשיים על יוצאי אתיופיה". עו"ד דסה מוסיף ואומר, "כיצד ניתן לפנות את מרכז הקליטה באמצע שנת הלימודים ללא התראה סבירה תוך התעלמות מצורכי הילדים והעולים?".

לעת הזאת העולים החדשים ממרכז הקליטה, נמצאים באי-ודאות בקשר לעתידים ועתיד ילדיהם וממתינים למוצא פיהם של המשרד לקליטת העלייה והסוכנות היהודית, שטרם טרחו להודיעם.

כתב וצילם: אבי מספין

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system