חיפוש
Close this search box.

"חוק הסיגד" עבר בקריאה טרומית

טקסט וצילום: אבי מספין

ביום רביעי הצביעו פה אחד כלל חברי הכנסת, מהקואליציה והאופוזיציה שנכחו במליאה, בעד ההצעה להפוך את חג הסיגד לחג כלל ישראלי. הצעת חוק "חג הסיגד", חגם של יוצאי אתיופיה הובלה על ידי חברי הכנסת אורי אריאל מסיעת המפד"ל ויעקב מרגי מש"ס, קיבלה את תמיכתה של הממשלה ותועבר לדיון בועדת החינוך, התרבות והספורט.

בחודשים האחרונים האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה מובילה יוזמה זו שמטרתה להרחיב את "חג הסיגד", חג התפילה והכיסופים של יהודי אתיופיה, לכלל ישראל, כביטוי לתרומתה הרוחנית של קהילת יהודי אתיופיה לחברה הישראלית. נציגי האגודה נפגשו עם הרב אדנה ועם נציגים נוספים כדי לקדם את הכרת החג כחג יהודי ממלכתי. כאמור, 54 חברי הכנסת שנכחו במליאה תמכו בהצעה.

"במשך דורות, חג הסיגד היווה עבור יוצאי אתיופיה אחד העוגנים המשמעותיים שבאמצעותו שמרו על יהדותם ולבסוף זכו לעלות ארצה", אומר אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, גם בארץ אנחנו ממשיכים לציין חג זה קרוב לשלושה עשורים, עד שכלל יהודי התפוצות יזכו לעלות גם הם ארצה. חג הסיגד הינו תרומה דתית וחברתית נוספת של יוצאי אתיופיה עבור העם עליו אנו נמנים".

בצילום: קסים (מנהיגים רוחניים) בחגיגות חג הסיגד 2008, בישראל.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system