חיפוש
Close this search box.

הקבוצה ביפו מזמינה

מערכת האתר

הקבוצה ביפו בית הספר למחול לאנשים בוגרים (מעל גיל 20) פועלת כעמותה ביפו מאז שנת 2001. לבית הספר אג'נדה המהווה בסיס למעורבות חברתית והתנדבותית של בית הספר ותלמידיו מעבר לשעות הלימודים הקבועות.

כחלק מתהליך התארגנות בית הספר לקראת שנת הלימודים הקרובה (2008-9), הנהלת בית הספר בוחנת אפשרות למתן מלגות לימודים לתלמידים מקבוצות של אוכלוסיות מוחלשות, שידם אינה משגת מימון שכר לימוד.

"בחנו את מצבה של הקהילה האתיופית בארץ ותהליך קליטתה בחברה הישראלית", אומר איתי יטוב, רקדן וכוריאוגרף שגם מנהל אומנותית את בית הספר, "ולמדנו שנעשה מעט מאד למען השתלבותם המלאה של עולי אתיופיה בישראל, בעיקר בתחום ההזדמנות השווה בחינוך ובהעסקה. בסופו של תהליך, נציע מלגת לימודים מלאה או חלקית למועמד או מועמדת שיימצאו מתאימים ללמוד מחול בבית ספרנו".

הקבוצהביפו, פועלת מזה שבע שנים בתוך המרכז הקהילתי ערבי-יהודי ביפו, והיא ארגוןחברתי, אשר שם במרכזו את הריקוד והתנועה כדרך הבעה ותקשורת בינאישית, תוך התייחסותלמציאות המנוכרת בחברה הישראלית של ימינו.

אג'נדת הקבוצה

הפעילות המרכזית של קבוצה ביפו באה לידי ביטוי בתוכנית לימודים בית ספרית, הכוללת מגוון מסלולי לימוד קבוצתיים, לאנשים בוגרים, שמוזמנים ללמוד, להתנסות ולהעשיר את השפה התנועתית המבוססת על עולם המחול העכשווי.

לצד פעילות מרכזית זו, קיים אנסמבל מחול, שמורכב מרקדנים ומבוגרי מסלולי הלימוד,המופיעים בפני קהלים מגוונים. באמצעות סדנאות תנועה חווייתיות, מנגישה הקבוצה ביפואת עולם המחול לקבוצות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל.

נקודת המוצא של הארגון היא, כי המחול הוא ביטוי ליצירתיותו של האדם וכלי תקשורת בעל אופי אוניברסאלי. בחברה מגוונת, מרובדת ורבת פערים, חשוב להעשיר את השפה והשיח המילולי, מתוך אמונה, כי באמצעות תנועה ומחול ניתן להעביר מסרים אישיים וחברתיים בעלי אופי מעשיר, מעורר, מתוך שאיפה לשינוי.

הקבוצה ביפו נועדה לקדם ולאפשר מסגרות לימודיות המייצגות את התפיסה הטוענת, כי מחול יכול להיות נחלת הכלל. הקבוצה ביפו היא מקום בו עוסקים ביצירה ובאמנות, מתוך הנחה שיצירה היא כלי ביד היוצר, לשיקוף המציאות החברתית שבה הוא חי, בניסיון להעשיר את תמונת עולמו של הקהל ולעורר אותו לשינוי חברתי ולתיקון מצבו של האדם.

לפרטים: איתי יטוב, מנהל אומנותי, הקבוצה ביפו. טל: 03-5291592 www.hakvutza.org.il

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system