חיפוש
Close this search box.

הצעת חוק "חג הסיגד" עברה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית

היום (ב') עברה הצעת חוק חג הסיגד, חגם של יוצאי אתיופיה, בהכנה לקריאה ראשונה ושלישית בוועדת החינוך. כל חברי הכנסת שנכחו בדיון הצביעו בעד ההצעה והיא תועבר להצבעה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

הצעת החוק אומרת שיום כ"ט בחשוון יוכרז על ידי הכנסת כיום "חג הסיגד" ויחוג מדי שנה בשנה כחג המדינה. כמו כן הצעת החוק מציינת ששר החינוך יקבע פעילויות חינוכיות שייחודו לחג הסיגד. בנוסף לכך, יום זה יחשב כיום בחירה בו יהיה רשאי העובד לצאת לחופשה.

אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "הצעת חוק חג הסיגד חשובה לכלל החברה הישראלית, אף יותר מיוצאי אתיופיה עצמם. חוק זה יאפשר לחברה הישראלית להיחשף למורשת העשירה של יוצאי אתיופיה, יעשיר אותנו כחברה ויביא לצמצום פערים".

הצעת חוק "חג הסיגד" שהגישו חברי הכנסת אורי אריאל ויעקב מרגי, באה בעקבות יוזמה של האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה שבחג הסיגד האחרון שלחו מכתבים לשני הרבנים הראשיים ולחברי הכנסת בבקשה להפוך את חג הסיגד כחגם של כלל עם ישראל.

יום שני 16 יוני 2008

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system