חיפוש
Close this search box.

האתיופיאדה השנייה באילת

כתב וצילם אבי אייך

הקהילה האתיופית רואה עצמה חלק מתוך הפזל החברתי שחי בישראל ויחד עם זאת מוצאת לנכון לשמר את תרבותה הייחודית. השנה תתקיים האתיופיאדה השנייה באילת והקהל שיגיע בסוף השבוע הקרוב יזכה להכיר את תרבותם היפה של בני הקהילה.

האתיופיאדה 2007 מציעה לבאי החגיגה סוף שבוע בו תיחשף התרבות והמורשת האתיופית על המוסיקה, האמנות ותרבות האוכל העשירות שלה. במסגרת החגיגות תינתן במה לאמנים צעירים ובהם הזמרים קנובש אבבה מלס, זמנה מלסה, מתן דגפה, דג'ן, דני מהרי, יישי, תשומה וולדמריאם, וולדה בריהם, אמבוט פסהה, אבטה בריהון והנגנים ווסן על קלידים, גזצ'ואו ועובדיה מרשה על גיטרות. גם אמן הסטנד-אפ ברו טשלה יופיע וברהנו טגניה ינחה במסגרת האירועים. כמו כן תתקיים תצוגת אופנה של המעצבת טסי אייצ'וו אישטו בהשתתפות חמש דוגמניות.

איתי אישטו, מנהל האתיופיאדה, מספר על התרגשות גדולה: "ההרגשה שלי מאוד טובה. זו הזדמנות של הקהילה ובמיוחד של הצעירים להראות את היכולת האומנותית שלהם בפני קהל. שוחחתי עם קבוצות של אנשים שמחכים לזה כל השנה, לקחת חופשה לאילת, לשכוח מהעבודה הקשה והלימודים לטובת מוזיקה ואוכל מסורתי אתיופי".

אחר הערבים יתקיים טקס בו יחולקו פרסים לאנשים אשר עזרו לקהילה בתחומי החברה, אשר נבחרו על ידי ועדה. אמבט טייאצ'ו, אחת המארגנות מספרת על תהלוכה בה בני הקהילה הלבושים בבגדים מסורתיים יעברו ברחובות העיר לצלילי מוסיקה אתיופית ומוסיפה: "נשמח מאוד אם הציבור יצטרף לתהלוכה הסגנונית".

האתיופיאדה שואבת את השראתה מהתימניאדה, התכנסות מסורתית של תימנים, שהפכה ב-15 שנות קיומה למוסד תרבותי בארצנו חובבת המוסיקה הים תיכונית. התימניאדה התחילה כאסופת זמרים מתנדבים וחובבי הז’אנר הים תיכוני שהקימו לעצמם חפלת ענק. כיום, המילה ’חאפלה’ נעלמה לטובת המילה ’פסטיבל’ והקהל נוהר בהמוניו לאירוע שגם כן מתקיים באילת.

לאתיופיאדה השנה הקהל יגיע בהסעות מכל רחבי הארץ ולדברי המארגנים איתי אישטו ואמבט טייאצ'ו כבר בדרך לאילת תנוגן מוסיקה אמהרית, טיגרית ומוסיקה שחורה. האירועים יתקיימו בבתי המלון גלי-אילת, טופז ובריזה. לדברי המארגנים עד עכשיו נרשמו 750 איש, זאת למרות שהם מלינים על כך שהתקשורת לא נותנת להם במה.

"יש אווירה של פסטיבל באוויר", אומר אישטו, "כל העיר מחכה לנו. האווירה בקהילה האתיופית חגיגית וכולם מחכים לעלות לאוטובוסים. הציבור מוזמן לטעום מהתרבות המקסימה שנמצאת בתוך המדינה כבר 30 שנה".

פסטיבל שמח באיתיופיאדה

התמונות צולמו ביום תרבות בקניון איילון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system