שתף קטע נבחר

דורש 100 אלף ש' מאגד: "נהג צעק כושי מסריח"

צעיר אתיופי טוען שנהג אוטובוס צעק לעברו, בפני הנוסעים: "כושי מסריח, כדאי שתהיה בשקט". באמצעות עורך דינו הוא דורש מהחברה פיצוי בסך 100 אלף שקל. אגד: "אין אצלנו הפרדות אתניות. אם התלונה תתברר כנכונה - ננקוט צעדים נגד הנהג"

ישראל המכוערת. אבינו ברו, צעיר ממוצא אתיופי כבן 21 מחדרה, טוען שנהג אוטובוס אגד כינה אותו "כושי מסריח", לעיניהם של נוסעים רבים. ברו החליט לא לוותר לנהג, ולאחרונה שיגר מכתב לחברת אגד בו הוא דורש את התנצלותם ופיצוי בסך של 100 אלף שקל.  

 

המקרה אירע בשבוע שעבר, כאשר ברו נסע באוטובוס בקו 921, מחדרה לתל אביב. בתצהיר שהגיש בפני עורך דינו, אסף שרעף, תיאר ברו את השתלשלות העניינים: "במהלך הנסיעה, כשהגיע האוטובוס ליציאה מפתח תקווה, פנה אליי הנהג וביקש שאהיה בשקט, משום שלטענתנו שוחחתי בטלפון בקול רם. נעניתי לבקשת הנהג והנמכתי את קולי".

 

ברו ציין כי ישב בכיסא שמאחורי הנהג, שבשל כך היה יכול לשמוע היטב את דבריו. בתצהיר אמר ברו כי למרות שהנמיך את קולו, "הנהג הסתובב לעברי וצעק בקול רם 'כושי מסריח, כדאי שתהיה בשקט'". לטענת בירו את צעקותיו של הנהג יכלו לשמוע היטב השאר נוסעי האוטובוס, אשר הביטו לעברו, ובמיוחד נוסע אתיופי נוסף שישב על ידו. מספר דקות לאחר מכן, הנהג הבין ככל הנראה שפעל שלא כשורה ופנה שנית אל ברו, ואמר: "דיברתי לעצמי, לא אליך".

 

למרבה האירוניה, ברו הינו עובד בסניף של רשת בתי הקפה ארומה, ולאחר האירוע הוא החליט לפנות אל עו"ד שרעף - מי שטיפל בתביעה שהוגשה נגד אחד מבעלי הרשת, סהר שפע, שכינה עובדת בחברת ייבוא מכוניות "שחורה", ולבסוף פיצה אותה על כך ב-100 אלף שקל.

 

במכתב שהוציא אתמול (יום ב') עו"ד שרעף לחברת אגד הוא כתב: "מרשי סבור כי התנהגותו של נהג חברתכם ראויה לכל גינוי, היות ומדובר בנהג רכב תחבורה ציבורית שאמור לשרת את כלל הנוסעים, ללא הבדל של גזע מין או צבע".

 

בשיחה עם ynet הוסיף עו"ד שרעף כי "ההערה שנאמרה למרשי הייתה מכוונת על רקע גוון עורו. לא מדובר בעוד הערה של נהג אשר ביקש להשתיק נוסע שהרעיש".

 

דובר חברת אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "באגד הגישה היא שכל הלקוחות שווים. אנחנו לא עושים הפרדות אתניות או אחרות בין מיליוני הנוסעים שלנו ביום. בין 6,000 נהגי אגד, מאות מהם ממוצא אתיופי, ואנחנו במגעים עם עמותה של הקהילה שבכוחות משותפים אנחנו רוצים להגדיל את מאגר גיוס הנהגים לחברה.

 

"לעניין הידיעה. הנושא המדובר אינו מוכר לנו. טרם קיבלנו פנייה בנושא, אך כשהיא תגיע היא תיבדק בצינורות המקובלים על ידי הגורמים שאוכפים את המשמעת באגד. באם יתחוור שאכן התהגותו של הנהג לקתה בחסר, והיו בה מאפיינים של גרימת עלבון לנוסע כמתואר, כמובן שננקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו גם נגד התנהגות קלוקלת שכזאת, בהנחה שהייתה, כדי למגר תופעות אלה".


פורסם לראשונה 28/05/2007 23:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברו. לא מוותר
צילום: ניב קלדרון
עו"ד שרעף
צילום: ניב קלדרון
צילום: ג'ו קוט
אוטובוס של אגד. הנהג יצא מכליו
צילום: ג'ו קוט
מומלצים