חיפוש
Close this search box.

דברים שכדאי לדעת

מערכת האתר

פרויקט אדמאס של אוניברסיטת תל אביב מציע סדרת מפגשים לסטודנטים בני הקהילה, מאוניברסיטת תל אביב ובכלל. המפגשים יתקיימו אחת לשבועיים (בדרך כלל), ובמסגרתם יגיע מרצה אורח לשוחח עם הסטודנטים במגוון נושאים. המפגש הראשון יתקיים ביום שלישי הקרוב, ה- 16/12/2008 בשעה 18:00 במעונות איינשטיין, בניין C2 (מול הכניסה הראשית של האוניברסיטה) ויעסוק בנושא פיתוח משאבים.

המרצה, דורון ארן ממכללת קריית אונו, שמשמש בתפקיד משנה ליושב ראש לפיתוח משאבים, ירצה על נושא פיתוח המשאבים בהקשר של הקהילה. בין הנושאים בהם יעסוק המפגש: מהו פיתוח משאבים? כיצד הוא נוגע לקהילה האתיופית? מהו מבנה המשק כפי שהתגבש בשנים האחרונות, לפי מגזרים כולל אוניברסיטאות, עמותות וכד'. מפת התרומות הרלוונטית ליוצאי אתיופיה. כיצד מועבר הכסף ולאיזה גופים? מיהם הארגונים שתורמים כספים לקהילה? למי מנותבים הכספים? מי עושה שימוש בכסף, ולאלו מטרות? קליטת העדה והמבנה. וכן, בהקשר הכללי יותר – השלכות המצב הכלכלי על המשק כיום.

"הנושאים הללו חשובים ונוגעים לנו מאוד כסטודנטים וכפרטים", אומרים המארגנים, "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו בידי מי אנחנו, מי מוביל את המהלכים ומי צריך להוביל אותם. הסטודנטים שיבואו להרצה מוזמנים לחשוב על נושאי השיחה, להרהר בהם, להגיע ולשאול את השאלות הנכונות".

כפי שצוין, המפגשים יתנהלו פעם בשבועיים. "אנחנו משתדלים להביא מרצים שיתרמו באופן אישי, אך גם באופן קהילתי", אומרת טלי סמני, רכזת המועדון, "למרות שזה במסגרת אוניברסיטת תל אביב, חשוב לנו שיגיעו גם סטודנטים ממוסדות אחרים. אנחנו מעוניינים לעשות גם סדנאות של העצמה אישית, מפגשים נוספים יתקיימו בתחומי התקשורת, קבלת החלטות ועוד".

את תוכנית אדמס, מנהלת אליה מהרט. התוכנית מעניקה תמיכה לסטודנטים בני הקהילה באוניברסיטת תל אביב בהיבטים של סיוע כלכלי וליווי בשנה הראשונה. המועדון משמש כמקום מפגש חברתי, והמפגשים במסגרתו נערכים בנושא מוגדר סביבו מתקיימת הרצאה, פעילות, שיחה ודיון. בין התוכניות אותם מנסים לקדם השנה הוא שילוב של סטודנטים עולים מעדות אחרות. במסגרת התוכנית מתקיים מדי שנה טקס לזכר הנופלים בדרך ובסודן.

לפרטים: טלי סמני 8785995- 050

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system