שתף קטע נבחר

בנות "מונית הכסף" דורשות 198 אלף שקל

אדוה זימרו, דליה אברהם וממית קטמה הגישו ל"קשת" מכתב באמצעות עורך דינן, בו הן מבקשות פיצוי כספי ותיאום התנצלות בגופי המדיה השונים בהם שודר הפרק: "לא נמצאו בדברי ההסבר שניתנו עד כה הצדקות לשידור"

כחודש לאחר פרסום פרשת "מונית הכסף" ב-ynet, ובמרכזה שלוש נערות ממוצא אתיופי שסירבו למסור את מקום עבודתן, פנו היום (ג') הבנות באמצעות עורך הדין רון לוונטל במכתב התראה לפני הליכים משפטיים. במכתבן, דורשות אדוה זימרו, דליה אברהם וממית קטמה פיצוי כספי בסך 66 אלף שקלים לכל אחת מהן (ובסך הכל 198 אלף שקל) והתנצלות בגופי התקשורת השונים.


רוזנבלום והבנות. "לא נמצאו בהסברים הצדקות לשידור" (צילום: ערוץ 2)

 

במכתב ההתראה שנשלח למנכ"ל זכיינית ערוץ 2, "קשת", אבי ניר, עורך התוכנית יורם זק, מנחה התוכנית עידו רוזנבלום וחברת פרטנר שבאתרה הוצגו הבנות כ"נערות ליווי", הוצגה השתלשלות האירועים והדרישה לפיצוי.

 

"מדובר, ללא כל ספק, בסדרת פרסומים מעוולים, הפוגעים בכל אחת משלוש מרשותיי, במספר אמצעי מדיה, ובמספר הורדות וצפיות שאין לכמתו בעת הזו. ברי, לכל רואה כי עסקינן בלשון הרע, כמובנה בחוק איסור לשון הרע שם נכתב כי 'לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה... לבוז או ללעג מצידם; לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים'".


ממית, דליה ואדוה. דורשות התנצלות נוספת

 

עוד נכתב כי ההתנצלות שהובאה בתוכנית, שבוע לאחר שידורה, לא היתה מספקת. "לאור ההתנצלות ששודרה, וההפנייה הסלולרית שהוסרה לבסוף, ברי כי אין חולק גם מצדכם כי נעשתה עוולה וכי לא היה מקום לשידור הדברים כפי ששודרו.

אף לא נמצאו בדברי ההסבר שניתנו על ידכם עד כה הצדקות לשידור, המתאימות למופיע בסעיפי ההגנות בחוק. כמו כן, מועצת הרשות השנייה בחרה לחקור את השידור לאחר שטענה כי השידור היה מעוול. משכך, אין טעם רב בניהול הליך משפטי, שבו אין הגנה של ממש, ואשר סופו ידוע עוד מראשיתו".

 

על פי הליך הפשרה שמציעות הבנות, כאמור, הן דורשות התנצלות ותיקון באמצעי המדיה השונים, כאשר נוסח ההתנצלות יהא הפעם מתואם עמן. בנוסף, יוסר הקטע מארכיון התוכניות באתר, בטלוויזיה, בסלולר ובכל מדיה אחרת, תוך מתן התחייבות לגניזתו מכל שידור עתידי בכל פורמט שידור.

 

לסיום, מציינות הבנות באמצעות עורך דינן את הפיצוי הכספי אותו הן מבקשות: "לצורך פשרה בלבד, ישלמו הגופים המוזכרים סכום משותף של 66 אלף שקלים לכל אחת ובסך הכל - 198 אלף שקלים, בגין הפגיעות. ההצעה תקפה לשבעה ימים לפני המשך הליכים".

 

"החיים שלי נהרסו"

כזכור, אדוה זימרו, דליה אברהם וממית קטמה הוצגו בתוכנית כמי שמסרבות למסור את מקום עבודתן. גם הפרומואים הרבים לתוכנית הציגו את הבנות כמי שיש להן מה להסתיר. לטענתן, ניתן היה לחשוד כי הן עובדות כנערות ליווי, מה שבא לידי ביטוי בין היתר בדיונים בטוקבקים לפרק עצמו באתר התוכנית.

 

מיד לאחר שידור הפרק, הקטע המצולם הועלה לאתר התוכנית. בנוסף, הועלה גם לפורטל הסלולרי של "אורנג'", שם קיבל את הכותרת "מונית הכסף: נערות הליווי". בחברה הסלולרית מסרו כי הקטעים המועלים לפורטל והכותרות שלהם, הינם באחריות "קשת".

 

בעקבות השידור סבלו הצעירות, לטענתן, מהטרדות שונות ואף עבודתה של אחת מהן כפקידת קבלה במלון באילת - הופסקה. "החיים שלי נהרסו" סיפרה זימרו ל- ynet ואף הוסיפה כי המשפחות שלהן מסרבות לדבר עמן. זימרו אף ניהלה שיחות טלפוניות מול נציגי התוכנית בדרישה להסיר את הכיתוב, ולאחר פנייתה אכן שונה הכיתוב בפורטל הסלולרי. שעות ספורות לאחר מכן אף התקשר מפיק התוכנית אריק הניג והביע את צערו בפני הבנות והבטיח כי ישקול כיצד לתקן את תחושת העוול שנוצרה אצלן.

 

בעקבות הפרסום ב-ynet התערב במקרה חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) וטען כי "העריכה נעשתה בשל מוצאן של הבנות". גם הרשות השנייה דרשה הבהרה בנושא מ"קשת". כשבוע לאחר חשיפת הפרשה התנצל מנחה התוכנית עידו רוזנבלום בקטע שצולם במיוחד.

 

"בשבוע שעבר שידרנו כאן קטע מקסים עם שלוש בחורות שעלו למונית באילת. כל כוונתנו היתה להעביר את הכיף שבקטע וחשוב לנו להגיד שלא היתה שום רמיזה או אמירה שיש בה כדי לפגוע באותן בנות", אמר רוזנבלום והוסיף: "אם מישהו נפגע מהתוכנית אנחנו מצטערים. רצינו שאותן בנות יגיעו שוב למונית לקטע נוסף, והן סירבו. בכל מקרה אנחנו מכבדים אותן ומאחלים להן כל טוב".

 

מקשת נמסר: "עד היום לא הגיעה כל פנייה, אם תגיע נלמד אותה ונתייחס. מכל מקום, נזכיר שהבנות הוזמנו לאייטם ב'מונית הכסף' כדי לקבל הבהרה בשידור ובחרו שלא לבוא. מעבר לכך, עידו רוזנבלום הביע התנצלות בפני כל מי שנפגע, בתוכנית הראשונה שלאחר המקרה, אחרי שקודם לכן פורסמה הבהרה שלו במסגרת התוכנית 'מה קורה'. מכל מקום איננו מעוניינים להתנהל מול הבנות דרך כלי התקשורת, במידה ותגיע פנייה מעורך הדין שלהן, נשיב לה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אדוה. "החיים שלי נהרסו"
צילום: ערוץ 2
לאתר ההטבות
מומלצים