שתף קטע נבחר

בן 19 נרצח בדקירות במרכז באר יעקב

אלמקן פרדה נדקר בפלג גופו העליון, במהלך ויכוח במרכז המסחרי ביישוב. המשטרה עצרה קטין החשוד ברצח. קרובי משפחה שהגיעו למקום פרצו בזעקות שבר, דוד סיפר: "אלמקן היה ילד טוב, שהתייתם מאימו ועזר לאביו שלא עבד. הוא ממש חיכה להתגייס לקרבי"

אלמקן פרדה, בן 19, נדקר אמש (יום ד') למוות במהלך ויכוח במרכז המסחרי בבאר יעקב. הנער פונה לטיפול רפואי בבית החולים "אסף הרופא" בצריפין, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה עצרה נער שהיה במקום כחשוד ברצח.

 

עם היוודע דבר הרצח, נאספו במקום מאות מתושבי היישוב הסמוך לראשון לציון. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום ובודדו את זירת הרצח. כעבור דקות ספורות הגיעו למקום בני משפחתו של פרדה, ופרצו בצעקות קורעות לב.


זירת הרצח בבאר יעקב (צילום: אבי מועלם)

 

מפרטי חקירה ראשונים עולה כי פרדה ישב כנראה עם חבריו על ספסלים במרכז המסחרי שמוקף בחנויות. בשלב מסוים התפתח ויכוח בינו לבין אחד האנשים ששהו במקום. על פי עדויות, אחד מהם שלף סכין ודקר אותו בפלג גופו העליון. פרדה התמוטט ואיבד דם רב. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, שם מת מפצעיו בטיפול נמרץ.

 

כוחות גדולים בפיקודו של מפקד מחוז מרכז, ניצב ניסים מור, הגיעו לזירת האירוע והחלו לאסוף פרטים, מהם עולה כי ככל הנראה הצעירים ששהו במרכז המסחרי שתו משקאות חריפים. סגן מפקד מרכז שפלה, שמעון בוחבוט, אמר: "מדובר במספר צעירים שהתגודדו, בשלב מסוים אחד מהם שלף כלי חד ודקר את השני".

 

דודו של הנרצח: "באתיופיה, מי שרוצח מגיע לו למות"

אלמקן עלה עם משפחתו לפני כמה שנים מאתיופיה, ולפני שנתיים התייתם מאמו. הוא הבכור לשתי אחיות ואח קטנים. חבריו מספרים כי הוא חיכה לגיוס כדי להצטרף ליחידה קרבית, וכי אהב מוזיקה. משה, שכן של המשפחה, סיפר: "מדובר במשפחה טובה, שקטה, כאלה שלא מפריעים אף פעם. במיוחד אחרי שהאם נפטרה, הם היו מלוכדים. פרדה היה ילד טוב, אף פעם לא היו איתו בעיות".

 

דודו של הנרצח, עבג'ה פרדה: "אלמקן היה ילד טוב, אני לא מבין איך הוא נקשר לאירוע שכזה. כל הזמן הוא דאג למשפחה, אבא שלו לא עבד והוא היה עוזר בבית. הוא למד בפנימיה והיה אמור להתגייס בעוד שבועיים לצבא.

 האו סיפר לי שהוא כל-כך מחכה, אבל עכשיו הוא כבר לא יספיק לעשות את זה.

 

"המשפחה עברה הרבה קשיים - האמא נפטרה לפני שנתיים, כשהיו בדרך לעלות לישראל. אחיין אחר שלי נהרג לפני שלושה שבועות בתאונת דרכים. זה כואב וקשה, אני מקווה שאחי יוכל להתגבר על זה". עוד אמר הדוד בזעם: "באתיופיה, מי שעושה דבר כזה מגיע לו למות. אין פה חוק חזק במדינה. זה לא רק בבאר-יעקב, אלא בכל המדינה".

 

לפני שלושה חודשים נרצח בהרצליה, הנער רז חג'ג'. גופתו של חג'ג, בן ה-16 וחצי ועליה סימני דקירה, נמצאה ברחוב בר-כוכבא בהרצליה, ברחבה של מרכז מסחרי. חודש לאחר המקרה הואשמו שני נערים בני 17 בהריגתו של הנער.


פורסם לראשונה 23/01/2008 21:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלמקן פרדה. נדקר במהלך ויכוח
צילום רפרודוקציה: יריב כץ, מתוך האלבום המשפחתי
מאות מתושבי היישוב הגיעו למקום
צילום: אבי מועלם
מומלצים