שתף קטע נבחר

בן 17 יואשם ברצח הנער יעקב גטה בראשון-לציון

הנער, תושב ראשון-לציון, יועמד לדין יחד עם שניים מחבריו אשר סייעו בביצוע המעשה במתחם בילויים בעיר לפני כשלושה שבועות. מעצרם של השלושה התאפשר לאחר שקרוב משפחה של הנאשם המרכזי, אשר טען בתחילה כי הוא שביצע את הרצח, נשבר בחקירתו והפליל אותו

פוענח הרצח המזעזע בראשון לציון: לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה יוגש מחר (יום ב') כתב אישום נגד נער בן 17 מראשון-לציון, בגין רצח הנער יעקב גטה במהלך קטטה שפרצה במתחם המועדונים בעיר לפני כשלושה שבועות. שני צעירים נוספים: זאפי זיאדו בן 20 וקטין נוסף יועמדו אף הם לדין בגין סיוע לרצח.

 

מעצרו של הנער התאפשר לאחר שצעיר בן 20, שהסגיר את עצמו למשטרה פחות מ-24 שעות לאחר הרצח וטען כי הוא שביצע את המעשה, נשבר במהלך חקירתו וסיפר כי קרוב נשפחתו ושניים מחבריו מעורבים במעשה.

 

הצעיר טען בתחילה כי תקף את גטה, תושב לוד בן 17, לאחר שזה תקף אותו ואת חבריו. אלא שהמשטרה טענה כי עדותו "מלאה חורים" וכי למרות הודאתו - הממצאים בשטח מצביעים על כך שלא הוא האיש שאחז בסכין.

 

מחומר החקירה הרב שנאסף ביחידה המרכזית של מחוז מרכז התברר כי המניע לרצח היה סיכסוך ממושך בין שתי חבורות של צעירים אתיופים, אחת מראשון-לציון (אליה משתייכים הנאשמים - א.ס) והשנייה מלוד (אליה השתייך גטה - א.ס). הצעיר שהסגיר עצמו למשטרה טען במהלך חקירתו כי במסגרת הסיכסוך נדקר בעצמו על ידי גטה לפני כשנה.

 

החוקרים נדהמו לגלות כי רצח גטה תוכנן לפרטי פרטים על ידי הנאשמים. השלושה החליטו לבצע לגטה תרגיל "כיפה אדומה" ומשכו אותו לסמטה ושם דקר אותו הנאשם המרכזי למוות. גטה נפצע אנושות והובהל לבית החולים אסף הרופא שבצריפין, שם נקבע מותו כעבור זמן קצר. יש לציין כי החשוד המרכזי ברצח, בעל עבר פלילי עשיר, היה אמור לשהות במעצר בית בליל הרצח בשל מקרה תקיפה אחר בו היה מעורב.

 

בעקבות רצח יעקב גטה הורה ראש העיר ראשון-לציון, מאיר ניצן, לסגור חמישה מועדונים במתחם הבילויים בעיר בצו שיפוטי. בנוסף, הורה ניצן להעמיד מיניבוסים שיסיעו מהמתחם צעירים לאחר שיסיימו לבלות. ניצן גם מתח ביקורת חריפה על תפקוד המשטרה וציין כי אחת הבעיות המרכזיות היא הימצאותם של בני נוער שיכורים רבים - שמשוטטים ללא מעש לאחר בילוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גטה. רצח מתוכנן בקפידה
מתוך האתר של כפר הנוער ויצו נחלת יהודה
מומלצים