חיפוש
Close this search box.

יוצאי אתיופיה בעתירה לבג"צ – "אל תאפשרו לממשלה לעקב את השתלבותם של יוצאי אתיופיה בחברה"

מחר בבוקר (4.5.09) בשעה 9:00 ידון בג"צ בעתירה של האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה ומטה המאבק לשוויון חברתי של עולי אתיופיה נגד ממשלת ישראל. עיקרה של העתירה: היעדר מימוש להחלטת הממשלה לקיום תוכנית חמש-שנתית ('תוכנית חומש) לשיפור קליטת בני העדה האתיופית'.

"ממשלת ישראל רואה כיעד, לשנים 2012-2008, את שיפור קליטתם של בני העדה האתיופית,תוך היערכות למתן טיפול רב-תחומי בנושאי חינוך, רווחה, תעסוקה, שיכון וקליטה" [החלטת ממשלה 3116].

ביום ההחלטה, בתאריך 10 בפברואר 2008 הכריז ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, בממלכתיות: "המעורבות של משרדי הממשלה ובשיתוף מלא של נציגי העדה, אפשרה לנו לבנות תוכנית המבוססת על הצרכים האמיתיים של בני העדה ולכן אני משוכנע שתוכנית זו תוביל לשיפור מצבם והשתלבותם המלאה בחברה הישראלית". וכן "התוכנית תיתן פתרון מהיסוד לבעיית השתלבותם של אותם עולים בחברה", דברי אולמרט.

למרבה הצער, ממשלת ישראל מימשה רק חלקים בודדים מתוכנית החומש עבור 2008 ואף מתעתדת להפסיק כליל, את תקצובה של התוכנית לשנים הבאות. "הצעד שנוקטת ממשלת ישראל הנוכחית כנגד שילובם המיטבי של יוצאי אתיופיה באמצעות אי מימוש התוכנית לה התחייבה, גוזרת על יוצאי אתיופיה, בידוד גיאוגראפי, התבדלות חברתית ונסיגה אחורה בהשתלבותם המיטבית בחברה הישראלית". אומר אבי מספין, מ"מ מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה.

טל האס, מנהל יחידת המחקר באגודה, העוקב מקרוב אחר מימוש התוכנית מציין:"בתקופה של משבר כלכלי, ראשונים להיפגע הן השכבות המוּחלשות שבחברה הישראלית. על כן גם מודגשת שבעתיים חשיבותה של תוכנית החומש, בהיותם של יוצאי אתיופיה נמנים עם השכבה הסוציו-אקונומית הנמוכה ביותר בחברה הישראלית".

לעת זו, האגודה נאבקת להבטחת מקומה של התוכנית בהצעת התקציב לשנים

2010-2009, זאת ברקע היותה מחויבת באישור בכל שנת תקציב בנפרד. ב-25 באוגוסט 2008, עת אישרה הממשלה הקודמת את תקציב המדינה לשנת 2009, תוכנית החומש לא הובאה כלל לאישור הממשלה. מסיבה זו עתרה האגודה לבג"ץ, וב-4 במאי 2009 ידון כאמור בית המשפט העליון בעתירה.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system