חיפוש
Close this search box.

השקעה ללא תפוקה

הודעה לעיתונות14.2.2007

"מדינת ישראל משקיע המון כסף בקליטת עולים אך לא מצליחה לתת תפוקה"

במפגש שקיימה השדולה למען עולי אתיופיה עם האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, היום בכנסת, ח"כ חסון וח"כ קולט אביטל אמרו: "מדינת ישראל משקיע המון כסף בקליטת עולים אך לא מצליחה לתת תפוקה".

בעניין זה הוסיפה ח"כ אביטל " משרד הקליטה והסוכנות היהודית מלמדים את העולים לימודי יהדות ושפה אך לא הכשרה לתעסוקה"

במפגש נדונו שני תחומים שהם ביטוי לחסמי ההשתלבות של יוצאי אתיופיה: חינוך ותעסוקה. בתחום החינוך נמנו הקשיים בהשתלבות המערכת החינוך כבר בגיל הרך, שיעור הנשירה הגבוה והקשיים בהשגת תעודת בגרות המאפשרת כניסה לאקדמיה. בצד זה נמנו נתונים מעוררי דאגה בתחום התעסוקה. מנתונים אלה עולה כי ליוצאי אתיופיה קשיים רבים מאלה של כלל האוכלוסייה בכל הקשור במציאת תעסוקה.

האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה מנתה גם נתונים מעודדים המורים על המוטיבציה הגבוהה בקרב הצעירים יוצאי אתיופיה, כך בכל הקשור ברכישת השכלה ובכל הקשור במחויבות למציאת מקורות פרנסה. בעניין זה מנתה האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה את חובתה של הממשלה להוות דוגמה בכל שקשור לשילובם של עובדים מקרב הקהילה.

ח"כ קולט אביטל ציינה כי צריך לתת רשימה של אקדמאים יוצאי אתיופיה ולבקש מנציבות שרות המדינה למצוא ולייעד להם תפקידים בשירות המדינה, לפי הכשרתם.

יו"ר השדולה, ח"כ ישראל חסון, מסר כי יש חובה לשלב את יוצאי אתיופיה במשרות איכותיות בשירות המדינה, אחרת לא עשינו בכך דבר.

חברי השדולה תיארו מצב שבו מושקעים כספים רבים בקליטת יוצאי אתיופיה, אך באופן מעורר תמיהה אין כל יחס בין התשומות לתפוקות. הם הוסיפו את הצורך בקיומו של סדר עבודה עם העולים כבר במרכזי הקליטה. בעיקר הודגש הצורך בהכשרות מקצועיות. לעת זאת, העולים יוצאים ממרכזי הקליטה לאחר שהות של 18 חודשים ללא כל הכשרה מקצועית.

חברי השדולה קבעו לקיים סיור משותף במוקדי הקליטה ובמרכזי הקליטה, כדי להטיב וללמוד את קשיי קליטתם של יוצאי אתיופיה.

אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיהפועלת לקידום תהליך קליטתה והשתלבותה של קהילת יהודי אתיופיה בחברה הישראלית, תוך שימת דגש בנושאי התעסוקה והחינוך. קידום נושאים אלה נעשה באמצעות פעילות שדולה ועבודה עם הקהילה.

מצורפת המצגת שהובאה בפני חברי השדולה, ובה נתונים רלוונטיים.

לפרטים – אבי מספין – דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system