חיפוש
Close this search box.

הודעה לעיתונות-בדרום תל אביב ובירושלים זוכרות/ים את יוהנס (יונתן) ברקאו אשר קפא למוות

הזמנה לעצרת זיכרון ומחאה על קפיאתו למוות של יוהנס (יונתן) ברקו ז"ל שקפא למוות על ספסל בגן הקווקזים (לוינסקי ). מוצ"ש הקרוב ה-4/2 שעה: 20:00

דרום תל אביב: גינת הקווקזים (לוינסקי) , רח' לוינסקי פינת שד' הר ציון

ירושלים: מול ביתו של רה"מ נתניהו ברחוב עזה 35.

יוהנס (יונתן) ברקאו קפא למוות לפני כשבוע ביום שבת 21/1/12 בגן הקווקזים (גינת לוינסקי). יוהנס, שעלה לישראל מאתיופיה היה שנים רבות דייר רחוב וסבל מהזנחה של הרשויות. יוהנס היה חלק ממשפחת מאהל שאגת הדרום שבגן הקווקזים ברחוב לוינסקי. על אף התנגדותנו, המאהל פורק באלימות בתחילת אוקטובר ע"י עיריית תל אביב, ותושביו, בהם גם יוהנס ז"ל, הושלכו לרחוב, איש איש לגורלו. לצערנו, יוהנס קפא למוות על ספסל בגן, כשהוא ללא קורת גג, בקור המקפיא.

כולנו כואבות/ים את מותו.

כמו יוהנס גם דרי/ות רחוב רבים מצאו במאהל פינה חמה ומוגנת , ומשהושלכו לרחוב הופקרו איש/ה איש/ה לגורלו/ה חשופות/ים לפגעי החורף ומוזנחות/ים ע"י הרשויות. רק לפני שבועיים פונה מאהל התקווה בתואנה כי תושביו ראויים למקום חם ומוגן ממנו . הם הושלכו מהמאהל לרחוב.

מותו של יוהנס ז"ל אינו "תאונה", אלא באחריותן של עירית תל אביב – יפו ושל ממשלת ישראל המותירות א/נשים ללא קורת גג בזמן שבנינים רבים עומדים ריקים שנים ארוכות. למרבה הצער יוהנס אינו היחיד. מותו מצטרף למותם של עוד 46 דיירי /ות רחוב במהלך שנת 2011. בכל שנה מתים בערי ישראל עשרות דרות ודרי רחוב, אשר מותן/ם יכול היה להימנע. לרוב הם נותרים שקופים , במותם כמו בחייהם, ורק שורה לקונית בעיתון מציינת את דבר מותם, בלא ציון שם, ללא תמונה או מישהו שידע לספר עליהם . בגן הקווקזים בלוינסקי בה קפא למוות יוהנס ז"ל חיים וישנים מאות ישראליות/ים כמו גם מבקשי מקלט מסודן , ואריתריאה בתנאי הפקרה בקור העז, שרועים על קרטונים תחת כיפת השמיים, חשופים לגשם ולרוח, רעבים ומופקרים ע"י הרשויות. אסון נוסף בגן הוא רק עניין של זמן!

במוצ"ש נמחה על כל אלה ונזכור את יוהנס ששילם בחייו על כך שיש א/נשים שקופות/ים בתל אביב. חברות/ים יישאו דברים וישירו לזכרו, משוררות/ים יקריאו שירה חברתית, ונמחה בדרום תל אביב ובירושלים נגד המדיניות האטומה. נזכור את יוהנס ואת כל דרי/ות הרחוב אשר מוצאים את מותן/ם ברחובות.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system