חיפוש
Close this search box.

"אופקים להיי-טק" – מהפריפריה להנדסה

מערכת האתר

תוכנית "אופקים להיי-טק" – מהנדסים מהפריפריה, היא תוכנית לתמיכה וסיוע לסגירת פערים, המיועדת לקידום צעירים בעלי פוטנציאל וחסרי השכלה מתאימה. התוכנית מאפשרת לצעירים לרכוש השכלה אקדמית בתחומי המדע והטכנולוגיה, במגמה להרחיב את הנגישות למעגל ההשכלה הגבוהה, במקביל להזדקקותן של התעשיות עתירות הידע והטכנולוגיה בישראל לאלפי מהנדסים ומדענים נוספים. התוכנית מאפשרת לכל משוחררי/ות צה"ל בערי ועיירות הפיתוח ובקרב השכבות מעוטות ההכנסה, להשתלב בלימודים סדירים בטכניון, ובמוסדות האקדמיים המובילים בישראל.

מימון התכנית מבוסס על מקורות ממשלתיים, קרנות ותורמים גדולים ומרכזיים מהארץ ומחו"ל והיא מופעלת בשיתוף איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בשיתוף הטכניון, משרד הביטחון, קרן רש"י, אוניברסיטאות בן-גוריון ותל-אביב. במהלך המכינה משולם שכר לימוד מלא ומלגות קיום על ידי משרד הביטחון, האגודה לקידום החינוך, קרן רש"י, יהודה זיסאפל והחברות אמדוקס, ויסוניק ורד תקשורת מחשבים.

במהלך הלימודים במוסד האקדמי תיבנה לכל סטודנט תוכנית אישית, שבאמצעותה ידע באיזה אופן הוא ימומן, ומה תנאי המימון. התוכנית האישית תהווה הסכם אישי, במסגרתו יחויבו הסטודנטים המצטרפים לתוכנית לחתום על כתב התחייבות, במסגרתו הסטודנט הנתרם יהפוך לימים לתורם שיתמוך בהמשכיות התוכנית.

במסגרת ההתחייבות יבצע הסטודנט במהלך לימודי התואר חניכה אישית או פעילות חברתית-חינוכית אחרת שתוגדר לו. לאחר סיום הלימודים וקבלת התואר, כל עוד שכרו ברוטו יעלה על 150% מהשכר הממוצע במשק באותה עת, יתרום לתוכנית (לטובת מימון השתתפותו בתוכנית של משתתף חדש נוסף), מדי חודש בחודשו ולמשך 10 שנים מיום סיום הלימודים. במידה ויעזוב את הארץ, ישיב לתוכנית את מלוא התמיכה והסיוע הכספי אותו קיבל.

התכנית נמצאת בשלב הפיילוט והיא נועדה לבחון את נכונות והתאמת הקונספט למציאות ולבדוק את הפוטנציאל האמיתי של התוכנית והמענה שהיא נותנת אל מול הצורך. נקודת-ההנחה היא שהצלחת הפיילוט תעודד ותמריץ את השתתפות ומעורבות המדינה בתכנית ההרחבה. תהליך גיוס המועמדים – מתבצע על ידי משרד הביטחון באמצעות הלשכות המחוזיות להכוונת חיילים משוחררים ומרכזי הצעירים הפזורים בפריפריה, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות.

בשלב זה נערך איתור ומיון של מועמדים בעלי פוטנציאל גבוה, אשר יאפשר להם להתמודד עם הלימודים בטכניון ובשאר המוסדות האקדמיים אם בגלל אילוצים חברתיים – כלכליים לא סיימו 12 שנות לימוד. המשתתפים שיתקבלו לתוכנית יעברו הכנה באמצעות מכינה קדם-אקדמית ייעודית, שאורכה 15 חודשים, להתמודדות שווה לקראת קבלה ללימודי התואר.

למידע נוסף על התוכנית: www.ofakimtec.org/

כמו כן, ניתן לפנות ללשכותלהכוונת חיילים משוחררים:

תל אביב והמרכז: 03-7380909 שלוחה 8

חיפה והצפון: 04-8301104/6 שלוחה 7

ירושלים והסביבה: 02-6251735

באר שבע והדרום: 08-6204325/6

ולמרכזי הכוונה ומרכזי צעירים בפריפריה:

www.ofakimtec.org/res/css/netzigut.pdf

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system