שתף קטע נבחר

אדרי: קיצוץ בתקציב הקליטה - מסר שלילי לעולים

שר הקליטה, חברי כנסת וראשי ארגוני העולים התכנסו בתל-אביב על-מנת למחות נגד הקיצוץ בתקציב משרד הקליטה. לאחר הכנס אמר השר אדרי: "זוהי פגיעה בציונות. בלי עולים אין קיום למדינת ישראל"

מחאה נגד הקיצוץ במשרד הקליטה: היום (ה') התקיים בתל-אביב כנס חירום נגד הכוונה לקצץ במספר סעיפים בתקציב משרד הקליטה. בכנס השתתפו שר הקליטה, יעקב אדרי, חברי כנסת ורבים מראשי הארגון העולים. המשתתפים אמרו לשר כי הקיצוץ המתוכנן בתקציב ייפגע בעולים. 

 

על-פי הקיצוץ המוצע יבוטל הפטור ממכס לעולים מארצות מצוקה, תבוטל התוכנית לקליטתם של מדענים מצטיינים במחקר ובפיתוח, באקדמיה ובמכוני מחקר. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, ההצעה הראשונית היתה לקצץ גם את סל הקליטה בכ-20 אחוזים, אך בעקבות הפרסום וההתגייסות של חברי כנסת וגופים ציבוריים - הקיצוץ בסל הקליטה בוטל.

 

 

במהלך הפגישה אמר השר אדרי לעולים כי הוא פנה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, וביקש ממנו לסייע. לדברי שר הקליטה אולמרט הבטיח לעזור. אדרי הוסיף כי הוא מאמין שהקיצוץ לא ייפגע בתוכנית "קמע" התומכת במדענים עולים.

 

בתום הישיבה אמר השר אדרי ל-ynet: "הנושא של העלייה חשוב ביותר מיום הקמת המדינה. זוהי פגיעה בציונות. בלי עולים אין קיום למדינת ישראל. כל קיצוץ, גם באחוז אחד – הוא מסר שלילי לעולים. אנחנו אומרים - אם תבואו זה טוב, אם לא תבואו - זה גם טוב. אני אעשה הכל כדי שהקיצוץ יבוטל. במקביל, אפעל שהתקציב של משרדי ייגדל".

 

ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) כי היא מתכוונת לערוך הפגנה של מדענים עולים בשבוע הבא. "יש הרבה ארגונים שמתכוונים ללכת ולהפגין, משום שהפגיעה היא פגיעה בעולים ממדינות שונות". ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) אמר כי התוכנית היא סמל "אם פוגעים בה - פוגעים בכל העלייה".

 

יו"ר מועצת ארגוני העולים בישראל, מריו לב (לייב), אמר בישיבה: "נושא העלייה הוא עניין של אמון. לעולים פוטנציאלים אנחנו מספרים שנעזור להם, הקיצוץ פוגע באמון". אבי מסקין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, אמר כי האגודה תתמוך במאבק של שר הקליטה וחברי הכנסת נגד הקיצוץ, יחד עם זאת הוא אמר: "אנחנו מצפים שהשר וחברי הכנסת יעמדו בהבטחתם, שאם לא יבוטל הקיצוץ הם יצביעו נגד תקציב 2008".

 

יו"ר התאחדות העולים מאמריקה הלטינית, לאון אמירס, אמר כי אם לא יבוטל הקיצוץ רופאים לא יוכלו לעלות לארץ. "אנחנו חייבים להוכיח לעולים פוטנציאליים, שאנחנו מבקשים מהם לעלות ארצה, ושהם רצויים". שושנה רון, מנכ"לית של יוצאי בוכרה, הוסיפה: "זוהי פשיטת רגל של הציונות. המסר שהעולים מקבלים, הוא שאנחנו לא מעוניינים בהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אדרי. פנה לאולמרט
צילום: יצחק אלהרר סקופ 80
סולודקין. לערוך הפגנה
צילום: דודי ועקנין
מומלצים