חיפוש
Close this search box.

באופן אישי – שיחה עם ח"כ מזור בהיינה

שרה עלמו צלם: בני וודו

ח"כ מזור בהיינה מטעם מפלגת ש"ס, בן 35, נולד באזור וולקאית שבאתיופיה ועלה ארצה בשנת 1982. בהיינה הוא רב ומתגורר בבאר שבע משנת 1993.

"אני בעד שכל יהודי יעלה ארצה לישראל", אומר בהיינה, שתומך בהשלמת העלייה של בני הקהילה האתיופית שהוכרו כיהודים מוקדם ככל האפשר. הוא מתייחס לשאלת עליית בני הפלשמורה כשאלה לא ברורה ומכשילה. הוא מציע לבדוק כל מקרה לגופו ברצינות הראויה – האם המועמדים לעלות לישראל הם יהודים. "למה למנוע מאדם שממתין לשוב לעמו, לאחר 2500 שנה, לעשות זאת?", הוא מוסיף.

בהיינה גדל בתנועת ש"ס, המפלגה הדתית הספרדית. הוא התחנך באחד ממוסדות "מעיין החינוך התורני" של התנועה. בתחילת הדרך עבד עם הקהילה ועם בני נוער יוצאי אתיופיה ברמה המקומית. לבסוף נהיה מעורב בפעילות ש"ס ברמה הארצית. כחבר במפלגה הוא פועל לקדם נושאים שמדאיגים את הקהילה האתיופית. לדבריו ש"ס יכולה להבין את מצוקות הקהילה.

"ש"ס הוקמה בגלל טענות של הספרדים על קיפוח. הם הבינו שאם לא יאבקו למען עצמם, אף אחד לא ילחם בעבור האינטרסים שלהם. בעוד שבדרך כלל רואים בנו, בקהילת יוצאי אתיופיה, כאלה שיש לרחם עליהם ולאהוב אותם, אנשי ש"ס, שהתמודדו עם קשיים דומים לשלנו, הם שותפים אמיתיים למאבקנו".

"משה רבנו, שהיה כבד לשון, לא היה מוכן לקבל את השליחות שנחתה עליו משמיים, אבל לבסוף ביצע אותה. אני לא תכננתי את זה וזאת לא הייתה משאלת ליבי להיכנס לחיים הפוליטיים ולהיות ח"כ, אבל כנראה שזאת השליחות שקיבלתי", הוא משתף.

בהיינה חש תחושת אחריות כלפי הקהילה. הוא מתרכז בקידום נושאי חינוך. בנוסף, הוא מוטרד מהקיצוצים האחרונים שפוגעים בארגונים של הקהילה האתיופית. יחד עם זאת, האהדה שלו למאבק של יוצאי אתיופיה להשתלבותם בישראל, אינו מאפיל על הגאווה שהוא רוחש להישגיהם.

"למרות שיש מקרים מעוררי דאגה בקהילה, יש בנו כוחות – אקדמאים, נציגי ארגונים, תלמידי ישיבות ועוד. אלו אנשים עם אמביציה שרוצים לשפר את פני הקהילה", הוא אומר, "בעוד 10-20 שנה, בני הקהילה הצעירים, שהם עתידנו, יהיו במקומות טובים מאוד, משכילים ובתפקידי מפתח".

קבצים מצורפים

p. 10

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system