חיפוש
Close this search box.

דבר המערכת

קוראים יקרים, במגזין קו האופק 29 בחרנו להביא לכם תמונת מצב על חינוך ילדי הקהילה והקשיים עימם מתמודדים ילדים, הורים, בעלי תפקידים ומורים.

הגיליון מביא את קצה הקרחון על הנעשה במערכת החינוך הפורמאלית, העתירה בנהלים ובחוזרי מנכ"ל. מערכת המשמרת את ההגמוניה המעמדית בישראל ואינה מסייעת לילדי השכבות החלשות לטפס בסולם החברתי.

דוגמא לכך היא שיטת התקצוב במערכת החינוך, במסגרתה הכספים מוקצים לבתי הספר כחלק מתקציב כולל ולא כתקציבים "צבועים", שנועדו למטרות מסוימות. החלטה זו מקשה על הפיקוח ומאפשרת למנהל בית הספר לנתב את הכספים על פי משאלות ליבו. לאור גילויי הגזענות במחוזותינו, ספק אם השיטה פועלת לטובת ילדי הקהילה. יש לציין כי כל הראיונות עם אנשי משרד החינוך קוימו בנוכחות אנשי יחידת הדוברות של המשרד – נוהל המעלה סימני שאלה.

בעת העבודה על הגיליון, ביקשנו לראיין את שרת החינוך, שנעתרה לבקשה. הפגישה נדחתה שוב ושוב, והראיון עימה יתקיים במועד אחר ויפורסם, כמו גם הגיליון כולו, באתר האינטרנט של האגודה.

המגזין שלכם! אתם מוזמנים לכתוב ולהגיב על כל דבר ועניין: [email protected]/new

קבצים מצורפים

עמוד 2

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system