חיפוש
Close this search box.

מכתבים למערכת – למקזין קו האופק 23

תגובה לכתבה "העדפה מתקנת ליוצאי אתיופיה בשירות הציבורי" – קו האופק 23

אנו 12 אקדמאים, התלכדנו יחד מתוך הבנה שישנה בעייתיות בשילובם של משכילים יוצאי אתיופיה במשרות במגזר הציבורי, מסיבות רבות שאינן מוצדקות ומפלות. מזה כמספר חודשים אנו מדברים בינינו על מהלכים שברצוננו לעשות, כדי להביא למודעות ושינוי בנושא זה. נכון לעכשיו, אנו נמצאים בשלב איסוף אינפורמציה ונתונים הקשורים בנושא.

בכתבה שפורסמה בקו האופק עלתה הצעת החוק האומרת: "על פי החוק יזכו יוצאי אתיופיה המתמודדים על משרות בשירות הציבורי להעדפה מתקנת ומעמד מועדף בנוסף לכישוריהם הרגילים". ראשית, אנו מברכים את ח"כ מיכאל איתן ואת אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה על הישג זה, ועל ההישגים האחרים הנוספים שלה.

במסגרת פעילותנו, עשינו סקר טלפוני מדגמי ארצי, בקרב משכילים יוצאי אתיופיה, ונוכחנו לדעת שרובם אינם משולבים במקצועות שאותם רכשו, ובכך אינם ממצים את יכולתם וכישוריהם. חלק גדול מהם עובדים בעבודות זמניות ובפרויקטים שונים בתוך הקהילה. השאיפה שלנו היא לראות את עצמנו משתלבים בתוך המערך המקצועי של כלל החברה ושבו נוכל למצות את יכולתנו ולבטא את היצירתיות של כל אחד מאיתנו.

הכניסה לעבודות בשירות הציבורי, הינה הזדמנות טובה מאד להוכיח את יכולתנו. דרכה קיימת אפשרות להתקדם לתפקידי מפתח, אליהם ניתן יהיה למשוך בני קהילה נוספים. זוהי גם הזדמנות למנף את עצמנו בחברה הישראלית ולפרוץ דרכים על-מנת להגיע לתפקידים משמעותיים בעולם התעסוקה. אנו מאמינים, שבעצם השתלבותנו במקצועות אותם רכשנו, נביא נוף ורוח חדשים וייחודיים לחברה הישראלית כולה, ובעתיד יביא נוף זה גם סוג שונה של התנהלות חברתית בעבודה.

על כן, אנו שמחים על ההחלטה בדבר הפליה מתקנת ומעודדים גופים ואישים נוספים לפתוח הצעות שוויוניות נוספות בכלל המגזרים. החלטה זו הינה חשובה לא רק למשכילים בהווה, אלא גם לעתיד, לאחינו ולילדינו. גם אם לא מדובר במענה מיידי בשבילם, הרי שזה יהווה מנוף, עידוד ומודל לחיקוי חיובי, לא כפי שאנו מצטיירים בפניהם כיום, שעקב דימוי זה הם איבדו את אמונם בכוחה של ההשכלה והתועלת שלה להתפתחות האישית והחברתית.

למרות ההחלטה שהתקבלה, עומדת לפנינו עומדת דרך ארוכה ליישומה של ההחלטה זו, אי לכך עלינו המשכילים, הבכירים וכלל הקהילה מוטלת האחריות ליישומה ההולמת של ההחלטה. לכן אנו קוראים לכם, אחים יקרים ולכל מי שרואה את חשיבותה של ההחלטה, לתמוך לסייע ולהיות מעורב בהצלחת מהלך זה.

בברכת שנה טובה, פורייה ומוצלחת

מאיתנו פורום אקדמאים בנושא תעסוקה ליוצאי אתיופיה

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system