חיפוש
Close this search box.

דבר המערכת

על פי הג'וינט מכון ברוקדייל עומד אחוז המובטלים יוצאי אתיופיה בשנים 2002/3 על 25% אחוז. 15% יותר מובטלים מאשר בקרב האוכלוסייה הכללית שם עומד אחוז האבטלה על 10%. על מנת להתמודד עם המצב הקשה מופעלות תוכניות רבות בהיקף מקומי כמו פרויקט עצמאות שמפורט עליו בהמשך ובנוסף קיימת פעילות ארצית כפעילותם של רכזי התעסוקה ליוצאי אתיופיה הפועלים מתוך 18 מוקדי הקליטה של ברחבי הארץ.

למשוואה הזאת נכנס השנה גורם נוסף ומבטיח – הפיילוט של תוכנית ויסקונסין (מהל"ב) שיופעל בארבעה מרכזים ברחבי הארץ. בערים: נצרת, חדרה והסביבה, אשקלון, שדרות וירושלים יופעלו מהראשון לאוגוסט מרכזים שמטרתם להעביר מקבלי הבטחת הכנסה, למצב של תעסוקה. מאחר וקיימים בכל הערים הללו יוצאי אתיופיה המקבלים הבטחת הכנסה, נערכו המרכזים לקליטה של העולים ולתרגום חומר רלוונטי. גם בקרב העמותות החברתיות ישנה נכונות לסייע למוזמנים למרכזים מאחר וקיים חשש מבוסס שתוכנית ויסקונסין תפגע בזכויותיהם של רבים מאלה שישתתפו בה.

מטרת הכתבה בנושא תוכנית ויסקונסין, המתורגמת גם לשפה האמהרית, היא להאיר נקודות חשוכות בתוכנית ואף להזהיר מפני הנזק שעלול להיגרם למי שלוקח בה חלק. המשך המגזין סוקר מגמות נוספות בתחום התעסוקה מתוך תקווה לסייע לקהל הקוראים להבין טוב יותר את שוק העבודה העכשווי ולהציע רעיונות ואופציות חדשות במציאת עבודה.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system