חיפוש
Close this search box.

העדפה מתקנת ליוצאי אתיופיה בשירות הציבורי

העדפה מתקנת ליוצאי אתיופיה בשירות הציבורי

החוק החדש שהוא תוצאה של שיתוף פעולה בין אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה וח"כ מיכאל איתן נותן ליוצאי אתיופיה מעמד מועדף בקבלה לעבודה בשירות הציבורי

ב- 19 ליולי 2005 אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון מס' 13) לייצוג הולם לבני העדה האתיופית. יוזמת החוק היא תוצר של שיתוף פעולה פורה, במשך שנה שלמה, בין אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה לבין ח"כ מיכאל איתן. על פי החוק יזכו יוצאי אתיופיה המתמודדים על משרות בשירות הציבורי להעדפה מתקנת ומעמד מועדף בנוסף לכישוריהם הרגילים.

ראשיתו של החוק בביקורת של אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה על אי יישום החלטת ממשלה משנת 1997. על פי החלטה זו היו אמורים להתקבל לעבודה בשירות הציבורי 17 יוצאי אתיופיה כל שנה למשך שלוש שנים במסגרת של העדפה מתקנת. לפני כשנה נרתם ח"כ איתן לעניין וקידם את החוק עד לקבלתו על ידי הכנסת. "לא מדובר פה במספרים גדולים אלא במסר", אומר ח"כ איתן, "חשבתי שהצעד הזה הוא צעד שיאותת לכל בני העדה: דבר ראשון – שאנחנו קולטים אותם בהבנה עם הקשיים המיוחדים שיש לעדה בקליטה מלאה בארץ, והדבר השני – זה ישמש איתות לאלה מהם שלומדים שהם ייכנסו למקומות עבודה זה יהיה תמריץ הכי חשוב לאחרים ללכת בעקבותיהם, לרכוש השכלה ולהיקלט במקומות העבודה. זה תמריץ חשוב מאד".

"אנחנו מודים לח"כ איתן על ההשקעה הרבה בקידום החוק", אומרת בתיה איוב, מנכ"לית אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה. "אבל העבודה רק החלה והיום מוטלת על כתפינו וכתפי הקהילה האחריות שהחוק הזה ייושם בצורה הנכונה וההולמת".

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system