חיפוש
Close this search box.

האם יש עתיד ליוצאי אתיופיה בתקשורת האלקטרונית?

מאת: זהבית ברוך,

האם יש עתיד ליוצאי אתיופיה בתקשורת האלקטרונית?

זהבית ברוך, משתתפת בקורס לתקשורת ביוזמתו של חיים שירן וחברת החדשות של ערוץ 2 מעלה כמה תהיות לגבי העתיד המקצועי שלה ושל חבריה לקורס

אנחנו נמצאים בסמסטר השני של הקורס לכתבים עורכים ושדרים יוצאי אתיופיה שנערך במרכז סוזן דלל בת"א; 12 אקדמאים שמגיעים מרחבי הארץ על מנת להשתתף בקורס, ביוזמתו של חיים שירן, לזכרה של אישתו ד"ר ויקי שירן ז"ל. מה שהיה לנו עד עתה זה בעיקר ביקור של מרצים אורחים רובם מערוץ 2 שנותן את החסות לקורס. למדנו בין היתר גם עריכה, צילום וכתבות שטח ואת הסטאז' שלנו ייתכן מאוד שנעשה במסגרת הסיקור של ערוץ 2 את ההתנתקות. זאת תהיה ההזדמנות הראשונה שלנו להוכיח את עצמנו.

האם יש מקום ליוצאי אתיופיה בטלוויזיה המסחרית? אי אפשר לדעת – תחום התקשורת הוא עולם קשוח, מה שהולך זה מה שמביא רייטינג, צריך להביא סיפורים בלעדיים, צריך גם הרבה מרפקים, קצת חוצפה, הרבה ביטחון עצמי ובעיקר נחישות. חיים שירן בעצמו, סבור שתהיה הצלחה למשתתפים, שהרי לשם כך נבחר ערוץ 2 לשמש כאכסניה. גם המשתתפים האחרים מאמינים שנצליח. רוני, אחת המשתתפות אופטימית: "יש לי תחושה שהקורס הזה ייתן לנו את הפתח להיכנס לעולם התקשורת". אחרים מעלים את החשש מהתחרות עם בתי הספר האחרים לתקשורת כמו "כותרת" והמכללה למנהל. את ברהנו, משתתף אחר בקורס זה לא מטריד: "יש לנו יתרון כי אנחנו באים מהכתובת של ערוץ 2".

משיחות עם שאר חברי הקורס אני יכולה לסכם: אם זה תלוי בנחישות שלנו – אנחנו כבר שם. הגיע הזמן שאחרי 25 שנה בארץ תהפוך הטלוויזיה למגוונת יותר מבחינת הצבע שלה. אנחנו משקיעים בתחום שאנחנו אוהבים ואנחנו מאמינים בעצמנו. ואם החברה שסביבנו עדיין לא בוגרת כדי לקלוט אותנו כאנשי מקצוע בתקשורת, אני מאמינה שאנחנו נעזור לה לעשות את הצעד הזה.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system