חיפוש
Close this search box.

משפחות בדרך לעצמאות

פרויקט עצמאות, מודל הוליסטי של טיפול במשפחה, זוכה להצלחה רבה בראשון לציון. גם בתחום התעסוקה חל שיפור משמעותי עבור המשתתפים

"אם לפני ההכשרה לא היה להם מה להציע", מתייחסת חני פרי, מנהלת פרויקט עצמאות בראשון-לציון ליתרונות הפרויקט, "הרי שאחרי ההכשרה, "גם אם הם מחליטים לא לממש אותה, עדיין יש להם יכולת לבחור שלא הייתה קיימת קודם לכן שיפור יכולת הבחירה זה מהמהות של פרויקט עצמאות". ואכן זוקף לעצמו פרויקט עצמאות הכשרות מקצועיות רבות חלקן בארגונו וחלקן בתיווכו: 10 נשים מקבלות סיוע בלימודי סייעות שיניים במכללה לבריאות השן ברמת-גן, שתי משתתפות סיימו קורס סייעות לגיל הרך בסיוע בגן, בחסות הפרויקט נערכו השתלמויות כקורס לשרברבות ואלומיניום, קורס לנהגי מלגזות, קורס להיכרות עם עולם העבודה, וסדנה של החזקה של מקום עבודה, קידום ותפיסה של מקום עבודה.

הפרויקט נולד ביולי 2002, משיתוף בין פדרציית "מטרו ווסט", עיריית ראשל"צ, הג'וינט, ומשרד הקליטה. במסגרתו מקבלות 69 משפחות יוצאות אתיופיה מראשון לציון טיפול הוליסטי הכולל שלושה תחומים: תחום המשפחה, תחום החינוך ותחום התעסוקה. תחומים אלה מפותחים אצל כל משפחה באמצעות סדנאות ומפגשים קבוצתיים ודרך 3 רכזים יוצאי אתיופיה, הנכנסים לבתי המשפחות אחת לשבוע – 10 ימים. "בניגוד לפרויקטים אחרים של תעסוקה שפועלים נקודתית", מתייחסת פרי לטיפול הוליסטי בתחום התעסוקה, "אנחנו לא מסתפקים במציאת עבודה אלא דואגים בכל מה שקשור ליציאה של אישה או גבר לעבודה. זה מתחיל בהכנה לעולם העבודה: חיפוש עבודה, כתיבת קו"ח, איך פונים בטלפון ועד עזרה בסידור ילדים במסגרות חינוך ודרך הכנת הבית לעובדה שאישה יוצאת לעבודה ועד איך מתלבשים לעבודה, איך מדברים. והכי חשוב זה הליווי והעידוד שלנו".

אחת העדויות להצלחה בתחום התעסוקתי מספקים נתוני התעסוקה. מ- 8 נשים שעבדו בתחילת הפרויקט היום יש למעלה מ- 50 נשים עובדות. גם בקרב הגברים יש עליה ולמעט 2 גברים, כולם עובדים. "יש נכונות של גופים כמו הג'וינט", מסכמת פרי באופטימיות, "לאמץ את המודל בבאר-יעקב, בנוה יעקב, ובחיפה (שם לא רוצים לקרוא לזה עצמאות), גם שדרות בתכנון".

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system