חיפוש
Close this search box.

מוות ושתייה לא הולכים ביחד

זו אחת ההסכמות הגורפות שהתקבלו בכנס בנושא אירועים ושמחות בקרב הקהילה בעקבות כתבה בקו האופק. המשתתפים המבוגרים התחייבו לשמש כשגרירים של הסברה בערים שבהן הם חיים

הבעיה המרכזית של העדה כיום היא בעיית האירועים והשתייה, כך עלה מכנס שארגנה אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה. כ- 100 איש מרביתם מבוגרים, קייסים, שמגלוץ', אנשי אקדמיה ופעילים מרכזיים בקהילה, השתתפו בכנס, שנערך בחודש יולי בתחנה המרכזית בת"א בנושא שמחות ואירועים והצורך בשינוי סדר עדיפויות ביחס אליהם. הכנס נערך בעקבות העניין הרב והתגובות הרבות שעוררה הכתבה על מחיר השמחות והאירועים בקרב יוצאי אתיופיה (קו האופק 22). מטרתו הייתה לגבש אסטרטגיה של התמודדות עם הבעיה ורתימת נציגי הקהילה המבוגרים לפעולה תוך כדי העלאת הצעות לפתרון.

בתחילת הכנס נשא דברים קייס מנתסנות מקריית גת ואחריו סקר אללין אבבה, מארגן הכנס מטעם אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה, את תופעת השמחות בקהילה והבעיות שהיא יוצרת. בהמשך הציג וונדה אקלה מעמותת 'ידיד' נתונים על הפער בין ההכנסות וההוצאות של המשפחה האתיופית ועל סוגים שונים של מנהיגות בקהילה (מנהיגות מסורתית או מנהיגות צעירה).

בעיית שתיית האלכוהול עלתה באופן מרכזי על ידי רוב הדוברים. בקטע האמנותי במהלך הערב הציג השחקן סלומון מרשה מבוגר שמעוניין להפסיק עם שתיית אלכוהול. מאוחר יותר הייתה הסכמה פה אחד שלפחות את שתיית האלכוהול בלוויות צריך להפסיק לגמרי. בנוסף הוסכם על ידי המשתתפים של הצורך לצמצם את מספר האירועים, על אי קיום אירועים מתחת לבניין ושהמבוגרים צריכים להיות דוגמא לצעירים בנושא שתייה.

בעקבות דבריו של קייס טרונך סולומון, מקריית גת, התחייבו המשתתפים להיות שגרירי הסברה בערים שבהן הם גרים. בשילוב של הרצון והמוטיבציה הרבים שהפגינו המשתתפים במהלך הכנס יש יסוד לתקווה שנפתח פתח משמעותי בכנס לשינוי סדר העדיפויות הקהילתי בנושא האירועים והשמחות.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system