חיפוש
Close this search box.

מכתבים למערכת – לקו האופק 22

מאת: הפרויקט הלאומי של עולי אתיופיה.

תגובה ל- "הפרויקט הלאומי – קשיים ואתגרים", קו האופק 22

מי שקרא את הכתבה מגיליון 22 "הפרויקט הלאומי – קשיים ואתגרים", יכול לחשוב שהפרויקט הלאומי של עולי אתיופיה נמצא במשבר ועם הזמן ילך וידעך ואף ייעלם מן העולם. הרשו לי לשנות את כותרת הכתבה – "הפרויקט הלאומי – אתגרים והצלחות" ואסביר גם מדוע.

לשמחתה ולרווחתה של הקהילה האתיופית בפרט והחברה הישראלית בכלל המצב בשטח שונה לחלוטין מהמצב שהצטייר בכתבה. הפרויקט הלאומי של עולי אתיופיה צובר תאוצה מיום ליום הן מבחינת מגוון התוכניות המופעלות תחת חסותו, הן מבחינת המעורבות הקהילתית והן מבחינה תקציבית.

ראשית, אוכל לבשר לקוראים כי בחודש מרץ נחתם הסכם בין הפרויקט הלאומי והממשלה אודות ההשתתפות התקציבית של המדינה בפרויקט הלאומי. משמע, קיימת תקנה תקציבית על שם הפרויקט הלאומי בתקציב המשרד לקליטת עליה.

הרבה עבודה ומאמצים כבירים הושקעו ע"י יו"ר הפרויקט הלאומי, ראובן מרחב ומנכ"לית הפרויקט הלאומי, נגסט מנגשה כדי להגיע להישג אדיר זה. הסכם זה מהווה פתח לעידן חדש ומבטיח , בכל הקשור להתחייבות התקציבית של הממשלה ולמעורבות המדינה בקידום הפרויקט הלאומי.

שנית, קיימת בשטח התרחבות משמעותית של הפרויקט הלאומי מבחינת ביצוע תוכניות בשטח. הפרויקט הלאומי אינו מתמקד אך ורק בתוכנית התגבור הלימודי ואינו מצטמצם לחתך הגילאים 13-18 בלבד, ולראייה קיימות תוכניות המתקיימות בחסותו של הפרויקט הלאומי כגון: הנחיית הורים, העצמת קהילה והכשרת נציגים לועדות היגוי מקומיות. בנוסף נמצא הפרויקט הלאומי כעת בתהליך פתיחה של 7 מרכזי איתור וטיפול בנוער במצבי סיכון ברחבי הארץ.

התגברות האלימות בקרב הנוער וגידול ניכר במס' הנערים והנערות המצויים במצבי סיכון דורשים טיפול מיידי בהיקף נרחב.

אין להתעלם מכך שספינת הדגל של הפרויקט הלאומי היא התוכנית לתגבור לימודי והכנה לבגרויות המופעלת ב – 9 ערים ברחבי הארץ וכוללת 1,800 תלמידים.

הפרויקט הלאומי של עולי אתיופיה הוא גוף מקצועי אשר לפני כניסתו ליישוב מסוים מבצע מיפוי קהל היעד והתוכניות הפועלות. תהליך זה מורכב מכמה שלבים:

1. איתור צרכים.

2. מיפוי קהל היעד לפי מצב לימודי, חברתי וכלכלי.

3. מיפוי תוכניות קיימות וגופים הפועלים ביישוב.

4. הצבת מדדי הצלחה כולל הערכה חיצונית של התוכניות הפועלות.

הפרויקט הלאומי מחשב צעדיו טרם כניסתו לישוב חדש ומכלכל צעדיו גם לאחר שכבר החל לפעול בישוב ספציפי.

ההצהרה בכתבה כי הפרויקט הלאומי הינו מקומי ולא לאומי, מתבססת על מידע חלקי בלבד.

אם נפעל בפרויקט הלאומי ע"פ הצהרות ללא בדיקה יסודית בשטח לא נשיג את המטרה.

הפרויקט הלאומי חייב לפעול בתיאום מלא עם קהילת יוצאי אתיופיה וימשיך לעשות זאת באדיקות תוך זיהוי מלא של הדרישות המקומיות ומענה על הצרכים המקומיים.

לסיום ברצוננו לנצל במה זו כדי להביע תנחומים למשפחתו של רכז התוכניות שלנו ברחובות, גדרה ולוד אדיסו צהאי אשר איבד את אחותו לם-לם טרם זמנה.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system