חיפוש
Close this search box.

טיפים לראיון עבודה

בראיון עליך לשווק את עצמך ולשכנע את המראיין מדוע אתה מתאים לתפקיד. ככל שתגיע מוכן יותר לראיון, כך יגברו הסיכויים כי תעבור בהצלחה את הראיון.

קיימים ארבעה שלבים בהכנה לראיון עבודה:

1. איסוף מידע:

איסוף מידע על מקום העבודה, על סוג העבודה, יסייע לך "להפחית את הלא נודע" ולהגביר את הביטחון העצמי. ככל שתאסוף יותר אינפורמציה, כך תוכל להכין את עצמך לתפקיד המוצע, לדרישותיו ולשאלות העשויות להישאל. בנוסף, הפגנת ידע ובקיעות מול המראיין מעידים על רצינות, עניין ומוטיבציה.

המידע יכול להיות בכל התחומים הבאים: המוצרים אותו מספק או יוצר הארגון, ספקים עימם הוא עובד, שירותים אותו הוא מספק, תרבות ארגונית, מספר עובדים, מספר סניפים, האם הארגון בינלאומי או מקומי, תחזית לשנה הבאה, הישגים בשנה הנוכחית, תחזיות, מתחרים בענף, היסטוריה של הארגון וכו'. את המידע תוכל לקבל ממכרים העובדים בחברה או מבעלי תפקיד זהה בחברה מקבילה, מעיתונים – מדורי כלכלה, ספרות מקצועית, מקור מידע לא פחות חשוב הוא האינטרנט. היום כמעט לכל חברה "מכובדת" יש אתר משלה המתאר את החברה ופעילותה.

2. התאם את עצמך לתפקיד:

נסה לשער איזה עובד מחפשים, מה הם המאפיינים שלו, מהן התכונות הרלוונטיות ביותר בהצלחה בתפקיד ואיזה ניסיון והשכלה הם המתאימים ביותר.

הכן תשובות לשאלות נפוצות אשר נשאלות בראיון עבודה, כמו כן, הכן שאלות שלך למראיין (שיראו את העניין שלך בעבודה).

לאחר שניתחת בצורה מדוקדקת את דרישות התפקיד, ערוך רשימה כתובה מדוע אתה מתאים לדרישות התפקיד, מה בניסיון שלך ובפעילויות שעשית מתאים לדרישות התפקיד, אילו תכונות אישיות שלך יסייעו להצלחתך בעבודה ומה בכישוריך המקצועיים רלוונטי לתפקיד.

3. התכונן לראיון עצמו:

כדי להפחית את תחושת המתח במהלך הראיון, עשה חזרות עם חבר הקרוב אליך שיגלם את תפקיד המראיין וישאל את השאלות, הקלט או צלם את עצמך בוידאו על מנת לראות את שפת הגוף בה אתה משתמש, מהירות וטון דיבור.

נסה לענות על שאלות הצפויות להישאל בראיון.

שאלות נפוצות בראיון עבודה:

· מה אתה יכול לספר על עצמך? (הכן תקציר אשר בו יופיעו בקצרה הפרמטרים הבאים: חינוך, הישגים מקצועיים, ומטרות מקצועיות. ואז בקצרה אתה יכול לספר על הכישורים שלך וכיצד אתה יכול להתאים לתפקיד המוצע).

· למה אתה רוצה לעבוד פה? מה מעניין אותך בארגון שלנו?

· למה עזבת את מקום עבודתך הקודם? המראיין ירצה לדעת האם היו לך בעיות במקום עבודתך הקודם, אם לא היו בעיות פשוט תענה תשובה פשוטה וכנה.

· מהם הכישורים שלך? עשה רשימה של אותם כישורים והבא דוגמאות היכן הם באים לידי ביטוי בעבר המקצועי שלך.

· מהם נקודות החולשה שלך? הייה חיובי, הפוך חולשה לחוזק, כמו כן היה כנה.

· מהן המטרות שלך? ומה הן התוכניות שלך לעתיד?

· מהם התחביבים שלך? האם אתה עושה ספורט?

· מהן ציפיות השכר שלך?

4. דע את הסמוי בראיון:

שעת הראיון – הקפד להגיע לראיון מספר דקות לפני הזמן שנקבע. איחור יוצר רושם רע מאוד! דחה את מועד הראיון רק בנסיבות מחמירות, לדוגמא במקרה שחלית ואתה מרגיש כי לא תצליח לתפקד בראיון.

הופעה – פתגם חכם אומר "לעולם אין הזדמנות שנייה לעשות רושם טוב בפעם הראשונה". מאחר והרושם הראשוני קובע, הקפד על הופעה נקייה ומסודרת. כדאי להגיע בלבוש סולידי ולהימנע מלבוש בולט וצעקני כצבעים עזים ואיפור כבד.

שיתוף פעולה – כמו בכל תהליך חברתי, כימיה טובה בין המשתתפים מעלה את הרושם החיובי. כדי להגביר את הכימיה עם המראיין, שתף פעולה עמו, ענה בתשובות מלאות ומסור ביוזמתך אינפורמציה חשובה.

סגנון אישי – בראיון מקשיבים לא רק למוצא פיך, אלא גם לשפת הגוף לכושר הביטוי ולסגנון האישי. כדי לעבור משוכה זו, שב בנינוחות ושמור על קשר עין עם המראיין, השפלת מבט ותנועות עצבניות ייתפסו כחוסר ביטחון. הקפד לדבר באופן ברור ושוטף.

תנאי העבודה – מקובל לדון על תנאי העבודה בסוף הראיון. כדאי לנהל בהצלחה את המשא ומתן על השכר, כדאי לדעת מהו גובה השכר הגבוה הנהוג לשלם לתפקיד הנ"ל.

ולפני שאתה חותם על הסכם העסקה, אל תשכח לוודא את תנאי ההעסקה המלאים, כגון: מספר ימי העבודה, שעות העבודה, שעות נוספות, נסיעות, ימי חופש ותנאים נוספים.

בהצלחה!

קורות חיים (דוגמא)

פרטים אישיים:

שם : רות כהן

כתובת : הינשוף 55/10 רמת השרון

תאריך לידה : 1.3.77

מצב משפחתי : רווקה

טלפון : 052-432567, 03-6231785

השכלה: (יש לפרט לפי סדר כרונולוגי מהתואר/תעודה הבכיר והעדכני ביותר ואחורה בזמן):

2001-1998: B.A (תואר ראשון) בהצטיינות במדעי המדינה ובסוציולוגיה באוניברסיטת תל אביב.

1996-1992: בגרות מלאה מגמה ביולוגית, תיכון 'יבנה' ברמת השרון.

שירות צבאי: (שנים, תפקידים, קורסים רלוונטיים לתפקיד)

1998-1996: משקי"ת ת"ש בחיל מודיעין.

ניסיון בעבודה: (יש לפרט לפי סדר כרונולוגי יורד, מהעבודה העדכנית ביותר, תוך שמירה על רציפות המידע. כמו כן – יש חשיבות לציין בעיקר את העבודות שהניסיון שלהן רלוונטי לעבודה הנוכחית שמחפשים).

2002-2001: א.ג. יועצים, מזכירת מנכ"ל – ניהול משרד המנכ"ל, בניית דוחות מחלקתיים, תאום פגישות, הדפסה, גביית כספים וקשר עם ספקים.

2001-2000: עבודה בטלמרקטינג.

שפות :

עברית: שפת אם

אנגלית: ברמה גבוהה

תוכנות מחשב:Excel, Word אינטרנט

כישורים נוספים: חרוצה, נכונה לעבוד בשעות לא שגרתיות, יחסי אנוש מעולים, עבודת צוות מעולה.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system