חיפוש
Close this search box.

עדכון פרויקט לאומי

עדכון פרויקט לאומי

כחודש לפני הבחירות החדשות לנציגות נדרש הפרויקט הלאומי לחשבון נפש ובדיקה מחדש של מטרותיו בעקבות התקציב הזעום ודרישותיה של שרת הקליטה ציפי ליבני

צריך לצמצם את מטרות הפרויקט ולהתמקד בתוכנית ארצית אחת שתוכל להשאיר חותם על הקהילה, אמרה שרת הקליטה ציפי לבני בפגישה ב- 17 ביוני בינה ובין הנהלת הפרויקט הלאומי וחברי נציגות הקהילה. הפגישה נערכה בעקבות התפטרותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה אביגדור יצחקי והעברת האחריות על הפרויקט למשרד הקליטה. במהלך השיחה הוסיפה השרה כי אינה מעוניינת להתחייב לתקציב הממשלתי המובטח (כ- 3 מיליון דולר) בטרם תראה שינוי במיקוד הפרויקט.

שלוש שנים לאחר תחילת הפרויקט, עומד התקציב המובטח שלו על קצת יותר מ- 3 מיליון דולר (כולו מהפדרציות היהודיות של צפון אמריקה). תקציב זה הוא תוצר של צמצום דרסטי בתקציב שהובטח מלכתחילה (660 מיליון דולר, חציים מהפדרציות וחציים מהממשלה). אולם, על פי ליבני, לא התעדכנו יעדי הפרויקט בהתאם לצמצום בתקציב. על אף התקציב הזעום עדיין עומדות מטרות הפרויקט, כפי שהיה בשנתו הראשונה, על שלושה תחומים – חינוך, תעסוקה ובניית קהילה. במהלך השנה הנוכחית אף החלה לפעול התוכנית להשכלה הגבוהה באמצעות חלוקת מלגות לסטודנטים. כ- 200 סטודנטים קיבלו כל אחד מלגת לימודים של כ- 1000 דולר לסטודנט. תוכניות נוספת ברמה הארצית בתחום של נוער בסיכון, תעסוקה ובניית קהילה נמצאות כעת בשלב של בחירת גופים מפעילים והתקשרות עימם.

גורם נוסף שצפוי להשתנות הוא הרכב נציגות הקהילה בפרויקט. ב- 23 לחודש אוגוסט יערכו הבחירות לנציגות הארגונים יוצאי אתיופיה בפרויקט הלאומי. הבחירות יתקיימו שנתיים לאחר קיומן של הבחירות הקודמות לנציגות והן כוללות בתוכן הבטחה להרחבת המנדט של הנציגות בקהילה. קודם לבחירות ידרשו הארגונים החדשים להגיש את מועמדותם לאסיפה הכללית עד ה- 15 ביולי. בחירות אלה באות בזמן טוב מבחינת מעמדה של הנציגות בקרב הקהילה – בחמש מתוך שש הערים שבהם יתקיים הפרויקט (להוציא חדרה) כבר נבחרה הנציגות המקומית שתהיה אחראית על התוכניות המקומיות של הפרויקט.

עם סיום הבחירות תהיה מוכנה הנציגות להתמודד עם האתגר שהציבה לעצמה. האם תשכיל ביחד עם הנהלת הפרויקט לצמצם את היקף הפעילות ולהתמקד, ובכך אולי גם להשיג את התקציב הממשלתי המובטח? ימים יגידו.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system