חיפוש
Close this search box.

חיזוק הקשר בין הקהילה והתפוצות

חיזוק הקשר בין הקהילה והתפוצות

הקהילה האתיופית בלטה במהלך כנס ה- GA, העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות, נוכחות האגודה הישראלית בכנס כללה צעדת תמיכה, מעורבות בסיורים ובדיונים הנוגעים לקהילה

כנס ה- GA שנערך בין ה- 16 ל- 19 בנובמבר היה בעל חשיבות רבה לקהילה האתיופית. ה- GA(General Assembly) הוא הכינוס השנתי של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה וקנדה שנערך זאת הפעם השנייה בישראל, בנוכחות של כ- 4000 נציגים מחו"ל. הוא כלל מופע פתיחה מרהיב, צעדת תמיכה ברחובות ירושלים, כ- 60 סיורים ברחבי הארץ ופאנלים של דיונים בנושאים שונים. מקומה של הקהילה האתיופית בכנס היה בעיקר בפאנל שהתקיים ביום השני בנוגע לפרויקט הלאומי, וסיורים ביום השלישי ששניים מהם נגעו ישירות בקהילה האתיופית. אחד הסיורים אורגן על ידי הג'וינט ועסק בפרויקט פאקט והשני אורגן על ידי הסוכנות ועסק בקליטת עולי אתיופיה. בסיורים נוספים היו תחנות הקשורות ליוצאי אתיופיה.

מקומה של אגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה אף הוא לא נפקד בכנס. ביום ראשון ה- 16 בנובמבר ארגנה האגודה צעדת תמיכה בקהילה האתיופית שאורגנה על ידי אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה. כחמישים מבני הקהילה האתיופית: פעילים ובני נוער אשדוד, לוד ונווה יעקב צעדו בשעות אחר הצהריים מכיכר פאריס בירושלים, לעבר בנייני האומה, בהם מתקיים טקס הפתיחה של ה- GA. בצעדה שעברה דרך מרכז העיר ורחוב בצלאל, נישאו שלטים והושמעו קריאות כלפי יהודי התפוצות שלא יסירו את תמיכתם בקהילה האתיופית.

"ה – GA הוא מפעל גדול של העברת אינפורמציה של המון גופים. כך שזה מאוד קל להיבלע בין כל הגופים ולא לקבל תשומת לב מיוחדת". מסכמת בתיה איוב, מנכ"לית האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה. "ובכל זאת הצלחנו לקבל חשיפה משמעותית מאוד שמבחינת התכנים הספציפיים.. בערב הפתיחה הופעתי בסרטון קצר והצגתי את עצמי ואת הארגון שבו אני עובדת. ההקרנה הייתה נקודת פתיחה לחשיפה משמעותית של באי הכנס. בפגישות לא פורמאליות שערכתי – הייתה הרבה התעניינות, שם האגודה עלה בהרבה הזדמנויותוהיו אפשרות לחלק מהפדרציות שלא הכירו את האגודה לדעת יותר טוב מה אנחנו עושים. אני מרוצה מפעילות האגודה בכנס מבחינת יחסי ציבור. נצטרך לעשות הרבה מעקב וחיזוק להמשך הקשרים שיצרנו בכנס".

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system