חיפוש
Close this search box.

גוזלים כספים מתלמידים אתיופים

מאת: מורן פלד-

מנהל בית ספר בגדרה עדיין ממשיך בתפקידו על אף שנודע למשרד החינוך לפני שנתיים שגזל שעות עולים מתלמידיו האתיופים. במשטרה חוקרים בנושא לאחר תלונה של אחד ההורים

מנהל בית הספר הממ"ד 'אוהל שלום' בגדרה, עזריאל הלוי, עדיין מכהן בתפקידו על אף שמשרד החינוך יודע מחודש יולי 2001 על גזילה שלו בשעות עולים ועל דיווחים כוזבים. רק לאחר תלונה שהגיש השנה אחד ההורים הוחלט במשטרה לחקור בנושא.

ראשיתה של הפרשה בשנת 2001 בביקורת שערך מפקח מטעם משרד החינוך בבית הספר שבה התגלה כי עשרות שעות הוראה (כ- 27 שעות שבועיות) שהוקצו לבית הספר עבור תגבור לעולים יוצאי אתיופיה לא ניתנו בפועל. אולם, התשלום עבור אותן שעות ניתן לגיסו של מנהל בית הספר ששימש מורה במקום, ולמורים אחרים שהיו מקורבים למנהל, תוך מתן דיווח כוזב למשרד החינוך.

עוד באוגוסט אשתקד פנה ראש מועצת גדרה לשרת החינוך לימור לבנת בדרישה להחליף את המנהל מתפקידו. לאחר ולא נעשה דבר איימה מועצת גדרה להשבית את הלימודים בבית הספר 'אוהל שלום' בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, אבל היא חזרה בה בעקבות איום של הסתדרות המורים להשבית את כל מערכת החינוך בגדרה.

תגובת מנהל המחלקה לחינוך של גדרה, ד"ר רפאל בן חיים: "אני רואה את המקרה בחומרה רבה ביותר ומאשים את משרד החינוך באוזלת יד. אני בהחלט רואה את הקשר בין הכישלונות שהתפרסמו לאחרונה במערכת החינוך לבין אי הטיפול בהצבת האנשים הנכונים במוסדות החינוך. כמו במקרה הזה של אדם ששלח את ידו בשעות התלמידים האתיופים".

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system