חיפוש
Close this search box.

דבר המערכת

הקהילה האתיופית בארץ מונה כיום כ- 85 אלף נפש. למעלה מעשרים שנה לאחר גל העלייה של 'מבצע משה' ויותר מעשור לאחר "מבצע שלמה", עדיין נמצאת הקהילה בעיצומו של מאבק. עצוב הדבר שעדיין לא זכינו לשגשג ולפרוח בארץ המובטחת. קיימות בעיות בוערות שצריך לטפל בהן בכל התחומים מכלכלה ואבטלה עד חינוך ותרבות; בעיות דיור, השכלה גבוהה ומצוקות של נוער הולכות וגוברות. מתוך הכרה שהמאבק לשוויון וצימצום פערים עדיין בעיצומו, החליטה 'אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה' לחדש את הוצאתו לאור של המגזין 'קו האופק'.

השם "קו האופק" מסמל את העתיד. אלא שלטובת העתיד צריך להתמקד בהווה, לשים את האצבע על הכשלים והבעיות כדי שאפשר יהיה לתקנן, למען עתיד טוב יותר. לכן נעשה ניסיון מעל דפי גיליון זה להתמקד במספר בעיות העומדות על סדר היום של הקהילה האתיופית. במרכז המגזין עומדים שני עניינים: תוכניתו הכלכלית של שר האוצר והשפעתה על הקהילה, ומדיניות המכסות של משרד החינוך. מבין התחומים הנוספים במגזין אפשר לציין את חשיבותו של נושא ההעצמה הקהילתית, עליית הפלשמורה, מעמד הקייסים בישראל ומצב האמנות המסורתית והמודרנית ועוד.

שאיפתנו היא שתעשו שימוש במגזין, המופק כל שלושה חודשים, ככלי ביקורתי ואינפורמטיבי. תתקבל בברכה רבה כל התייחסות, מכתבים, ביקורת, דעות בנושאים שונים ואף אינפורמציה שלדעתכם חשוב שתפורסם. המגזין הוא לטובתה ולשירותה של הקהילה, אנא הפכו אותו לרלוונטי ואפקטיבי – היו מעורבים בקביעת סדר היום שלו.

שנזכה כולנו יחד לקדם את הקהילה לעבר אופק טוב יותר.

בברכת חג שמח וכשר

מערכת "קו האופק"

קבצים מצורפים

לחץ כאן כדי לפתוח את דבר המערכת בפורמט WORD

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system