חיפוש
Close this search box.

מיהו יהודי?

לילך גביש

צילום: מנחם סיני

הקסים, מנהיגיה הרוחניים של העדה האתיופית בישראל, דורשים ממשלת ישראל לקחת חלק פעיל בסוגיית הקביעה מיהו מזרע ישראל מבני הפלאשמורה השוהים באתיופיה ומבקשים לעלות לארץ, ובכך לאפשר כניסה מבוקרת של זכאים על פי ייחוס ממשי לדת היהודית.

ביום שלישי ה-16/3 התקיים ברחובות כנס שיזמה המועצה הארצית של כוהני יהדות אתיופיה בישראל, במסגרתו נבחר ועד שהוקם על מנת לאתר מומחים בספירת הדורות, אשר נועדו לסייע לאנשי משרד הפנים בנושא זה. כמו כן, הוחלט על פניה רשמית לממשלה.

"בכנס הוחלט לפנות במכתב רשמי לראש הממשלה עם העתקים למשרד הפנים ולמשרד הקליטה, בו אנו מבקשים לצרף מומחים שיסייעו לצוות של משרד הפנים בקביעה מי זכאי לעלות", אומר הרב יצחק זגיה, חבר ועד בכיר במועצה הארצית של כוהני יהדות אתיופיה בישראל, "תפקידו של הוועד לא יהיה להחליף את הפקידים, אלא לסייע לתחקור ובדיקה אמיתית שכל מי שיהיה זכאי לעלייה, אכן שייך לזרע ישראל".

כמו כן, נבחר ועד מצומצם להמשך טיפול בנושא וכעת הוועד מרכיב רשימה מצומצמת של מומחים בספירת הדורות. "יש לנו הצעות לאנשים מבוגרים – שני קסים וחכם אחד, ואנו מאתרים אנשים נוספים, זאת מכיוון שכל הבדיקה נעשית בעל פה ולא על ידי מסמכים ותיעוד אחר".

כעת ידוע על כ- 8700 בני הפלאשמורה שממתינים באתיופיה לעלייה לישראל. לדברי הקסים, רבים מהמבקשים לעלות אינם יהודים כלל, ולכן הם דורשים מהממשלה לערבם בבחינת מוצאם ושיוכם לדת היהודית.

"אם עד עתה עלו אנשים שאינם שייכים לזרע העם היהודי, זה לא אומר שכדאי להמשיך זאת. אנחנו רוצים לסיים את העלייה מהר ככל האפשר ולסגור את המחנות בגונדר ובאדיס אבבה", הוסיף הרב זגיה.

תאריך יצירה: 23/2/10

בתמונות: קסים בחג הסיגד

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system