חיפוש
Close this search box.

התלמידים של היום הם הלוחמים של המחר

מערכת האתר

שרת החוץ ציפי לבני נפגשה עם קצינים ולוחמי מילואים ועם נציגי האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה וח"כ שלמה מולה. השרה לבני יזמה את הפגישה בעקבות גלויי האפליה שהתרחשו בתקופה האחרונה כנגד תלמידים יוצאי אתיופיה.

הלוחמים במיל' הגישו לשרה את המכתב שנשלח לשר הביטחון בשבוע שעבר בבקשה שיתערב באפליית התלמידים בבתי הספר בפתח תקווה. לדברי אנשי המילואים התלמידים של היום הם הלוחמים של המחר ובעקבות האירועים האחרונים הם עשויים לאבד את המוטיבציה לתרום. שר הביטחון טרם התייחס למכתב.

השרה לבני הביעה בפני נציגי הקהילה גינוי לתופעות האפליה כנגד תלמידים יוצאי אתיופיה והבטיחה להיפגש עם שרת החינוך על מנת לנסות ולפתור הבעיה.

אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, שמובילה יחד עם הלוחמים את המאבק, ביקש מהשרה לפנות למבקר המדינה ולדרוש בדיקה מקיפה של מדיניות כל בתי הספר בארץ בנוגע לקליטת תלמידים יוצאי אתיופיה, ובמיוחד בערים בהן ישנו ריכוז גבוהה של יוצאי אתיופיה על מנת שמקרי הפליה שכאלו לא ישנו. "אנו לא רוצים לגלות בעוד שבוע או בעוד חודש מקרה נוסף דוגמת ארבע הילדות יוצאות אתיופיה שהופרדו משאר התלמידים בבית הספר "למרחב" בפתח תקווה בגלל היותן ממוצא אתיופי", דברי מספין.

תמונות באדיבות משרד החוץ.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system