חיפוש
Close this search box.

יש עם מי לדבר!

מערכת האתר

סדרת מפגשים עם בני נוער בנושא משטרה, זכויות בני נוער והתנהגויות סיכון, ביוזמת האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה ומחלקת קידום נוער ואגף השיטור הקהילתי בבית שמש יוצאת לדרך. המטרות המרכזיות של התוכנית הן הרחבת הידע שיש לנערים לגבי המשטרה ודרכי פעולתה, השלבים בתהליך הפלילי והשיקומי, הקשר בין אלכוהול לפשיעה, וכן, יצירת מפגש עם שוטרים שלא בנסיבות של עימות, ככלי לשינוי עמדותיהם השליליות כלפי המשטרה. התוכנית תוערך על ידי שאלונים ושיחות מיקוד עם בני הנוער.

התכנית גובשה לאור שיחות עם בני נוער יוצאי אתיופיה בעיר, תוך מיפוי המענים ואיתור צורכיהם, והיא מהווה ניסיון ראשון להפגיש בני נוער עם המשטרה. במידה והתוכנית תצליח, היא תופעל גם בערים נוספות. דפנה גרוס, סטודנטית לעבודה סוציאלית ורכזת התוכנית מטעם האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, מוסיפה כי: "המטרה היא לא רק ביצירת מפגש, בו בני הנוער ייפגשו עם השוטרים, אלא שגם השוטרים ייפגשו עם נוער מהקהילה האתיופית בסיטואציה נינוחה, לשם שינוי. כמו כן, המטרה היא שהתוכנית תיצור שינויי בתדמית שיש לשוטרים על בני הנוער".

התוכנית מיועדת לכ- 15-20 בני נוער מהקהילה בקבוצה שאוכלוסיית היעד שלה היא בני נוער בסיכון בגילאי 15-17. בני הנוער שמשתתפים בתוכנית אותרו על ידי רכז הנוער של קידום נוער, רכז הנוער של מוקד הקליטה, קצינת המבחן והמגשרים בבתי הספר. נוסף על הכרת המשטרה ופעילותה, המפגשים יעסקו בהיבט השיקומי, יערך מפגש עם קצינת מבחן, תינתן הרצאה בנושא זכויות בני נוער, יערך סיור לבית כלא/בית מעצר ותינתן הרצאה של עמותת "אפשר", בנושא אלכוהול בהקשר של פשיעה ואלימות. כמו כן, יוקרן הסרט ששודר במסגרת תוכנית התחקירים עובדה "רחובות הזעם, ילדי B.I.G", ויתקיים מפגש הורים. בסיום התכנית ייערך יום כיף, לפי בחירת בני הנוער.

בשבוע שעבר התקיים המפגש הראשון בתוכנית ובמסגרתו בני הנוער פגשו שוטר קהילתי, חוקר נוער ושוטר יוצא אתיופיה שהציגו את תפקידי המשטרה ואת ההבדלים בין השוטרים השונים. השוטר הקהילתי הציג את מהות עבודת השיטור הקהילתי, שוטר הסיור מהקהילה סיפר לבני הנוער על הבדלי התפיסה השונים בינו לבין שוטרים אחרים וכן, כיצד הוא התגייס למשטרה ומדוע הוא חושב שהמשטרה היא מקום טוב לעבוד בו. חוקר הנוער סיפר על הליך פתיחת תיק פלילי, משמעות הרישום הפלילי ומשמעות המונח 'קטין'.

שמונה עשר בני נוער, בנות ובנים, הגיעו למפגש וניכר היה שהתכנים מעניינים עבורם. בסיום המפגש, פנו שלושה מהם ביוזמתם לשוטרים והביעו את נכונותם להתנדב למשמר האזרחי. בהצלחה!

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system