חיפוש
Close this search box.

עוד התנהגות משטרתית אלימה כלפי נערים יוצאי אתיופיה

אבי מספין

בעקבות חשיפתו של כתב החדשות של הערוץ הראשון, איינאו פרדה סנבטו (27.10.08) את מקרה ההתעללות המזעזע של שוטרים כלפי נערים יוצאי אתיופיה בעיר גדרה, האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה פנתה לח"כ אופיר פינס-פז, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, על מנת לקיים דיון דחוף בנושא התנהגות משטרתית אלימה כלפי נערים יוצאי אתיופיה.

מהכתבה עולה, לכאורה, כי השוטרים כפתו את אספה מולוקן, צעיר בן הקהילה האתיופית, וריססו עליו גז מדמיע. מצילום שנעשה באמצעות מכשיר הטלפון הסלולארי ושהוקרן בכתבה, ניכר כי הצעיר התייסר קשות וכי כאבו היה רב. בתוך כך, תועדה אדישותו וגיחוכו של השוטר במדים.

משיחה עם הכתב, איינאו פרדה סנבטו, עולה כי המשטרה לא עיכבה לחקירה את הבחור כלל, דבר העשוי לכאורה להעיד שהבחור לא עבר כל עבירה, כך גם עולה מעדותו של אספה בכתבה.

המעשה הוא גילוי גזענות נוסף של לבושי מדים כלפי צעירים יוצאי אתיופיה, מציאות אשר חוזרת על עצמה ואשר קיבלה ביטוי באוגוסט האחרון גם בכתבתה של מירב בטיטו, במוסף "שבעה ימים" של ידיעות אחרונות. בעקבות הכתבה, שעסקה באלימות שוטרים כלפי יוצאי אתיופיה ללא סיבה נכרת לעין, יזם היו"ר פינס דיון חירום בנושא בועדת הפנים והגנת הסביבה, אך לא נוצרה בעקבותיה כל הרתעה.

במכתב של האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה שהופנה לפינס, נציגי האגודה מבקשים לקיים דיון נוסף במטרה להביא קץ לגזענות השוטרים כלפי בני נוער מקרב הקהילה האתיופית. עוד נכתב במכתב: "במקרה זה ובאחרים, נגלית לעינינו מגמת התנהגות שוטרים חסרת רסן כלפי נערים יוצאי אתיופיה, מגמה המסכנת את שלטון החוק ואת עתיד הנוער, מהפיכתו מאזרחים תמימים לאזרחים נרדפים. אל לנו להסכים למשפטי השדה אותם מנהלים השוטרים כאשר מדובר ביוצאי אתיופיה".

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system