חיפוש
Close this search box.

הכנסת הצביעה: "חג הסיגד"- חגם של כלל ישראל

מליאת הכנסת הצביעה היום בקריאה שנייה ושלישית בעד הצעת חוק "חג הסיגד". הצעת החוק, שהגישו חברי הכנסת אורי אריאל ויעקב מרגי קובעת שיום כ"ט בחשוון יוכרז על ידי הכנסת כיום "חג הסיגד" ויוחג מדי שנה בשנה כחג המדינה. כמו כן, הצעת החוק מציינת ששר החינוך יקבע פעילויות חינוכיות שייחודו לחג הסיגד. בנוסף לכך יום זה יחשב כיום בחירה שבו רשאי העובד לצאת לחופשה.

היוזמה לחקיקה באה בעקבות מכתב ששלחה האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, בנובמבר 2007 לרבניםהראשיים, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר וכן לכל חברי הכנסת. במכתב זה ביקשה האגודה להכיר "בחגהסיגד", חגחידוש הברית והערגה לציון, כמועד רשמי בחגיישראל. האגודה אף החתימה, בחג האחרון עצומה שעליה חתמו יותר מ-400 איש.

דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "יוזמה זו היא נקודת חיבור נוספת בקבלה ובהכרה של החברה באחד הערכים המרכזיים שלוו את הקהילה בתקופת אלפיים שנות גלות. תפילתם של הקייסים (המנהיגים הרוחניים של הקהילה) שם וכאן היוו והנם מהווים לקיבוץ העם היהודי באשר הוא. כך שהכרה ביום זה הוא הקבלה ערכית וחברתית של כולנו.

"חוק זה הוא יותר מאשר סמל. זוהי חדירה חיובית של תרבות יהודי אתיופיה להגמוניה והמיינסטרים הישראלי, והינו צעד חשוב בהטמעה עתידית של ערכים חשובים של הקהילה האתיופית לחברה הישראלית. הצעד הבא הוא שהסיפור הציוני של קהילת יוצאי אתיופיה, יהווה חלק אינטגראלי במערכת החינוכית-פדגוגית בישראל- בכדי שגם לילד ברמת אביב תהיה הזכות לדעת ענף נוסף ממורשתו היהודית", דברי אדמסו.

חג הסיגד הוא חג יהודי שנשמר באדיקות רבה בקרב יהודי אתיופיה במשך שנות הגולה ונשמר גם בארץ מזה כשלושה עשורים. הסיגד הינו יום תפילה, סגידה ובקשה מבורא-עולם שיקבץ הגלויות ויביאם ארצה. זהו החג היחידי הקושר בין חידוש הברית לבין שיבת ציון בתקופת עזרה ונחמיה ובכך מזכיר את הקשר בין קיום הברית לבין יישוב הארץ. חג הסיגד הינו תרומה ייחודית ובעלת ערך של יהודי אתיופיה לשאר קהל ישראל.

האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה פועלת במטרה לקדם את תהליך קליטתה והשתלבותה של קהילת יהודי אתיופיה בחברה הישראלית. ייעודה מובא לכדי מעשה באמצעות פעילות סנגור ושדולה, שנועדה לשלב את הקהילה בחינוך ובתעסוקה.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system