חיפוש
Close this search box.

צו 8 לשר הביטחון

יום רביעי 09 אפריל 2008

11 לוחמי מילואים יוצאי אתיופיה דורשים משר-הביטחון להתגייס בצו חירום למלחמה כנגד האפליה במוסדות חינוך בישראל

הלוחמים: "עתה אנו נקראים להתגייס למאבק אחר, עבור עתיד ילדינו"

"נצא למאבק נגד מוסדות חינוך המסרבים לקבל את אחינו וילדנו הקטנים בקרבם בשל מוצאם"

"עבורנו העיקרון של שוויון הזדמנויות לכל אינו בבחינת סיסמה ריקה מתוכן"

הבוקר שלחו 11 לוחמי מילואים יוצאי אתיופיה מכתב לשר הביטחון, אהוד ברק ודרשו את התערבותו המידית, באפליה המתקיימת במוסדות חינוך, כנגד תלמידים יוצאי אתיופיה.

הלוחמים מדגישים שהמצב בחינוך הינו בבחינת מצב חירום לאומי וכי השפעתו על המוטיבציה של הדור הצעיר תהיה הרת אסון.

להלן חלקים מהמכתב (המצורף): "אדוני שר הביטחון, אנו מאמינים בשליחותנו כלוחמים אך גם בשליחותנו כאזרחים. שליחותנו האזרחית הינה גם לדאוג לקיומם של שוויון זכויות בחברה, לבד מחובתנו להיקרא לדגל בעת מלחמה ובכל עת של סכנה למדינת ישראל. עתה אנו נקראים להתגייס למאבק אחר, עבור עתיד ילדינו"

"למרבה כאבנו, אנו מוצאים מקרים רבים בהם המערכת החינוכית על זרועותיה מעפילה קשיים על תלמידים יוצאי אתיופיה, במקרים רבים נוהגת כלפיהם ביחס מפלה וגזעני. על כך לא נבליג עוד!"

"אנו, לוחמי מילואים הנמנים עם קהילת יוצאי אתיופיה, נצא במאבק נגד מוסדות חינוך המסרבים לקבל את אחינו הקטנים לקרבם, וזאת בשל מוצאם; נצא במאבק נגד מערכת חינוך המאפשרת לבתי-הספר לחנך את הדור הבא לאפליה וגזענות. אנו נדרוש כי יינתנו לתלמידים יוצאי אתיופיה האמצעים הראויים לקראת שילובם בצבא ובמוסדות להשכלה גבוהה. עבורנו העיקרון של שוויון הזדמנויות לכל אינו בבחינת סיסמה ריקה מתוכן, אלא עיקרון מדריך שיש לחייבו בכל חלק מחלקיה המוסדיים של מדינת ישראל".

"עתה, אנו נבקש מאדוני, שר הביטחון, להתגייס ולדרוש עבורנו את מירב האמצעים שיזמנו את שילובנו המטיב בחברה הישראלית".

אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה נרתמה לסייע ללוחמים בהפצת המכתב מתוך הזדהות לתוכנם ומטרתם".

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system