חיפוש
Close this search box.

יוצאי אתיופיה יוצרים קולנוע

הודעה לעיתונות

04.12.07

יוצאי אתיופיה יוצרים קולנוע

משברים בתוך המשפחה והפער הבין דורי אצל יוצאי אתיופיה מלובן בפעם הראשונה גם בקולנוע בערב "משפחה מבעד לעדשה"

מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, דני אדמסו: "יוצרים מקרב הקהילה לא ששים לעסוק במשברים בקהילה ואנחנו שמחים לתת את הבמה לכך"

במסגרת פסטיבל הסרטים היהודי בסינמטק ירושלים מקיימת האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה ערב מיוחד ליצירות הקולנועיות של יוצאי אתיופיה. האגודה יחד עם קרן גשר לקולנוע וסינמטק ירושלים מאפשרים ליוצאי אתיופיה להתגאות ביצירותיהם הקולנועיות זו השנה השלישית.

בערב זה, שיתקיים מחר, יום רביעי 05.12.07 בשעה חמש בערב בסינמטק בירושלים ייחשף בפעם הראשונה אחד הפרויקטים הגדולים "תעודה ותהודה" שאוסף תיעודים קולנועיים על יוצאי אתיופיה שנעשו בארבעים השנים האחרונות, באתיופיה ובישראל. הפרויקט שיזמו קרן גשר לקולנוע ושהאגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה שותפה לה, יאפשר בעתיד לשמש כמאגר מידע עצום ליוצרים ולמי שיחפוץ לחוות את יהודי אתיופיה לדורותיה.

מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, דני אדמסו: "לאחר שמדינת ישראל דחתה מסיבות שאינם ברורות את בקשות הקהילה להקמת מרכז מורשת היסטורי ותרבותי, ליהדות אתיופיה. אנחנו מנסים לבנות מאגר של תיעוד היסטורי אודיו ויזואלי של העליות, במסגרת פרויקט "תעודה ותהודה", בתקווה שיהיה לעדויות אלו בית לאומי לעתיד לבוא"

אחד הסרטים המרגשים שיוקרן בערב זה הוא סרטה של היוצרת אלמוורק מרשה "מולו" שמתאר אישה יוצאת אתיופיה שנכנסת להריון לא מתוכנן וביתה הסטודנטית מנסה לשכנעה לעשות הפלה. וסרט נוסף שיוצג בערב זה, "שפה זרה" של היוצרת רחלי קאסיה טקלה מתאר פערים תרבותיים עמוקים בין בת להוריה. הסרט כמעט ללא מילים ומעביר מסר חזק והכול בכ- 6 דקות.

"ערב זה, חוץ מהיותו ערב חברתי תרבותי אומנותי, הוא נועד לפותח דלתות ליוצרים צעירים לפרוץ למסגרות, להביע את דעותיהם ותחושתם, החברתית והתרבותית בעבר ובהווה. אנחנו רוצים להוות ליוצרים הצעירים זרז חברתי ונקודת זינוק אל הקולנוע הכללי, בחשיפת יצירותיהם לציבור הרחב במסגרת", דברי אדמסו.

אדמסו מוסיף שהעובדה שפעילות זו מתקיימת שנה שלישית היא עדות לביקוש של הציבור, לשמוע לראות קולנוע אחר מבעד העדשה של יוצרים שאינם מוצגים כיום במיניסטרים הקולנועי הישראלי.

לפרטים:

אבי מספין

דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה

050-8319114

02-6789673 – שלוחה 109

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system