חיפוש
Close this search box.

הקהילה האתיופית: "לבטל את מרחשוון ולכלול את חג הסיגד בחגי ישראל"

יום רביעי 07 נובמבר 2007

הודעה לעיתונות

הקהילה האתיופית: "לבטל את מרחשוון ולכלול את חג הסיגד בחגי ישראל"

האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה שלחה מכתב לרבנים הראשיים בדרישה לקבל את חג הסיגד כמועד רשמי של כלל היהודים.

אבי מספין:"בחג הסיגד שיתקיים מחר בטיילת ארמון הנציב נחתים אלפים על עצומה שתקרא לרבנים הראשיים לכלול את חג הסיגד בחגי ישראל ולבטל את המר של חודש חשוון".

במכתב ששלחה השבוע, האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, לרבנים הראשיים, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, מבקשת להכיר בחג הסיגד-חג חידוש הברית והערגה לציון- כמועד רשמי בחגי ישראל ולבטל בכך את מרחשוון. חג הסיגד הינו חג דתי-יהודי שנחוג אלפיים שנות גלות באתיופיה, ומקורו מתקופת עזרא ונחמיה, שחידשו הברית עם ה', בשיבת ציון מגלות בבל במאה השישית לפני הספירה.

גם השנה, כמו בעשרות השנים האחרונות, יחוג החג בירושלים. מחר בשעה 10:00 בבוקר יתכנסו אלפים מיהודי אתיופיה בטיילת ארמון הנציב, ובראשם הקייסים (מנהיגים רוחניים) וישאו תפילה לבורא עולם, ישתטחו באדמת הקודש ויקראו לכל העם לחדש הברית עם הקב"ה. הלבוש הצבעוני והמסורתי, התפילות המיוחדות, הטקסים המסורתיים ואלפי האנשים יעלו על נס את החג ששמר על היהודים באתיופיה.

אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "חודש חשוון הינו החודש היחידי בלוח העברי שאינו נחוג בו חגים ומועדים יהודיים, על-כן, נקרא שמו גם "מרחשוון" – חודש מר ללא חגים. אך לשמחתנו, יהדות יוצאי אתיופיה הביאה לנו את החג היהודי בן אלפי השנים – חג "הסיגד" – אשר נחוג מדי שנה בכ"ט בחשוון, ואנו רוצים לחלוק את החג עם כלל היהודים".

לדברי מספין, מחר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה תחתים אלפים בעצומה שתקרא לרבנים הראשיים לקבל החלטה אמיצה אך מתבקשת, ולכלול את חג הסיגד כחלק מחגי ישראל.

"דין הסיגד כדין פורים" מוסיף מספין, "כשם שפורים, חג מדרבנן, שראשיתו בגולה והמשכו בארץ ישראל, ונחוג עד עצם היום הזה, גם חג הסיגד שראשיתו בגולה וכיום נחוג בקרב יוצאי אתיופיה בארץ, מזה כשלושים שנה, ייכלל כחגם של כלל היהודים".

אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה היא ארגון סנגורי הפועל לקידום תהליך קליטתה והשתלבותה של קהילת יהודי אתיופיה בחברה הישראלית, תוך שימת דגש בנושאי התעסוקה והחינוך. הארגון מקדם את יעדיו באמצעות מחקר, פעילות שדולה ועבודה עם הקהילה.

לפרטים נוספים:

אבי מספין

דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה

02-6789673 שלוחה 109

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system