חיפוש
Close this search box.

לראשונה: יוצאי אתיופיה בעמדות בכירות בשירות המדינה

יום שלישי 28 אוגוסט 2007

לראשונה: יוצאי אתיופיה בעמדות בכירות בשירות המדינה

בעקבות מאבק עיקש של יוצאי אתיופיה ו – 30 שנה, בהם נעדרו מעמדות בכירות בשרות המדינה – יאוישו 15 משרות על ידי בני הקהילה

מנכ"ל אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה, דני אדמסו: "המשרות משקפות את ההתפקחות של המדינה מתרדמה עמוקה ביחסה ליוצאי אתיופיה"

לאחר מאבק ממושך של נציגי הקהילה האתיופית, החליטה הממשלה על איוש 15 משרות בכירות בשרות המדינה על ידי יוצאי אתיופיה. המשרות שיאוישו הן: מנהל תחום במשרד האוצר, ראש ענף סטטיסטיקה בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משפטן בלשכה המשפטית במשרד רה"מ, משפטן במשרדי הרווחה והמשפטים, מרכז תכנון פיזי במשרד התשתיות, מפקח במשרד החינוך, רוקח בשירותים הוטרינאריים וכו'.

מדובר בצעד חסר תקדים של המדינה, לאחר 30 שנה בהם לא מונה אף בן קהילה לעמדה ממשלתית בכירה. באגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה מברכים על הצעד ומציינים שלמרות מספר המשרות הקטן, ביחס לשיעור האקדמיים יוצאי אתיופיה, הוא מהווה התחלה לפתיחת דלתות ולהתפוגגות סטריאוטיפים במשרדי הממשלה.

על פי הנתונים של האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה ישנה עלייה פי 2.5 בשיעור האקדמאים יוצאי אתיופיה בעשור האחרון, ושהוא עומד כעת על 3,000 אקדמאים בערך. נכון להיום ישנם 654 יוצאי אתיופיה בעלי משרות בשירות המדינה, מתוך כ- 55 אלף, והם מהווים כ- 1.2%. ב- 2005 נוסף תיקון בחוק שירות המדינה (מינויים) שמחייב ייצוג הולם ליוצאי אתיופיה. יחד עם זאת המשרות שבהן עוסקים יוצאי אתיופיה הינן מהנמוכות בדרגתן בשירות המדינה.

מנכ"ל אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה, דני אדמסו: "בני הקהילה לא זכו להיחשף למשרות אלו, בעיקר מחוסר מידע לקהילה. אני קורא לאקדמאים יוצאי אתיופיה, שעד כה לא זכו לממש את השכלתם והסתפקו בעבודות מזדמנות, לנצל את חלון הזדמנויות שנפתח ולהתמודד לתפקידים בכירים".

מנציבות שירות המדינה נמסר שתהליך האיוש של המשרות יתחיל מיד לאחר החגים.

לפרטים נוספים:

אבי מספין – דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה

02-6789673 שלוחה-109

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system