חיפוש
Close this search box.

לראשונה לאחר אינספור דחיות, תוכנית החומש של הממשלה לשיפור קליטת עולי אתיופיה יוצאת לדרך

יום ראשון 10 פברואר 2008

הודעה לעיתונות

לראשונה לאחר אינספור דחיות, תוכנית החומש של הממשלה לשיפור קליטת עולי אתיופיה יוצאת לדרך

התוכנית בעלות של כ- 900 מליון ₪ תסייע לקהילה בתחומי החינוך, התעסוקה והדיור

דני אדמסו: "מאבקנו בשנה האחרונה נושא פרי.אישור התוכנית משמעותה לקיחת אחריות של הממשלה על כשלון עבר בקליטת עולי אתיופיה. אנו מברכים על ההחלטה, אך נעקוב מקרוב אחר מימושה"

הבוקר החליטה הממשלה, לאחר דחיות רבות, על תחילתה של תוכנית החומש לשיפור קליטת עולי אתיופיה בישראל. התוכנית בעלות של כ- 900 מליון ₪, התקבלה בישיבת הממשלה והיא נושאת בתוכה סיוע ממשי עבור השתלבותם המיטבית של בני הקהילה, בתחומי החינוך, התעסוקה והדיור.

התוכנית שגובשה במהלך השנה האחרונה, באה בעקבות הפגנת מחאה שקיימו אלפים מיוצאי אתיופיה בנובמבר 2006. המצב הסוציו-אקונומי הנמוך של הקהילה, ישיבתה בגטאות והחוסר באופק כלכלי- חברתי הביאה לפני כשנה, את צעירי הקהילה לצאת לרחובות.

דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "משמעותה הראשונית של החלטת הממשלה הינה הכרה ולקיחת אחריות על כישלון של הממשלות לדורותיהן, בכל הנוגע לקליטת עולי אתיופיה. מצוקותיה של הקהילה הייתה ניכרת לעין תמיד, אך הייתה גם עצימת עין מצד המדינה ולא נעשה טיפול ברמה השורשית והמערכתית".

"תוכנית החומש, שגם נציגי הקהילה היו שותפים בגיבושה, נועדה לתקן עוול מתמשך. מאבקנו ששיאה במחאה בנובמבר 2006 נשאה פרי והקהילה תוכל ליהנות מביכוריו. כעת המבחן החשוב שלנו כקהילה ושל הממשלה הוא הביצוע בפועל של התוכנית. הקהילה למודה מניסיונות עבר ואנחנו נעקוב אחר מימוש התוכנית בפועל", דברי אדמסו.

בגיבוש התוכנית היו שותפים משרדי הממשלה ונציגי הקהילה, בניהם האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, נציגות הארגונים של יוצאי אתיופיה ומטה המאבק לשיווין חברתי ליהודי אתיופיה. התוכנית נועדה לסייע לצעירי הקהילה (בני 16-35) בחינוך, השכלה ושירות צבאי. בתעסוקה. בהגדלת מענקי דיור ב-40% למשפחות מסיימי מרכז קליטתה. סיוע למשפחות צעירות במשכנתא, טיפול ממוקד בשכונות עתירות עולים בני הקהילה, באמצעות שיקום שכונות או מוקדי קליטה ועוד.

לפרטים:

אבי מספין

דובר

02-6789673 שלוחה 109

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system