חיפוש
Close this search box.

ערב קולנוע יוצאי אתיופיה – השנה החמישית

מערכת האתר

זו השנה החמישית בה האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה מזמינה אתכם לערב קולנוע יוצאי אתיופיה. האירוע יתקיים ביום ראשון, ב- 13 בדצמבר 2009 בשעה 17:30 בסינמטק ירושלים. השנה יוצגו שני סרטים מרגשים ומרתקים.

ילדי התנ"ך, סרטה התיעודי של ניצה גונן על הראפר ואיש החינוך הבלתי פורמאלי ג'רמי קול חבש, שדרך סיפורו אנו נחשפים לסיטואציות המורכבות בו נמצאים בני נוער יוצאי אתיופיה. ג'רמי מנסה לשנות את התדמית הירודה והמושפלת של הקהילה האתיופית בישראל, בעיני עצמה ובעיני החברה הישראלית. הוא עושה זאת על ידי חיבור מחדש של בני העדה עם המסורת האתיופית – השירים, משמעות השמות האתיופים, סיפורים על חייה של העדה באתיופיה ועל המסע שהפך למיתוס.

ג'רמי מחבר בין בני נוער אבודים לזהותם ומקנה להם תחושת ערך עצמי. במקביל, הוא מנסה לטלטל את הקייסים, כהני הדת של העדה, לצאת למלחמה על החזרת מעמדם כמנהיגיה הרוחניים של עדה וכצעד ראשון – להקליט את שירת הקייסים.

כמו כן, יוקרן "צו-פיוס", סרט עלילתי קצר (15 דקות) ומרגש של הבמאית הצעירה טלי סימיין, על מורכבותה של משפחה מסורתית-דתית יוצאת אתיופיה כאשר בתם רוצה להתגייס לצה"ל והסוף המפתיע.

הסרט בבימויה של טלי סימיין, מתאר את הקונפליקט בין אב ובתו, עולים מאתיופיה,סביב גיוסה של הבת לצבא. עדן, גיבורת הסרט, מתגוררת עם אביה, מאחר שאימה נפטרה.אחיה היחיד משרת בצבא. עדן רוצה להתגייס, אך אביה אינו מרשה לה, מאחר והוא חושש שלאיהיה מי שידאג לבית. עדן מבינה אותו, אך אינה מוכנה לוותר על חלומה ורצונה להיותחיילת בצה"ל. בסופו של דבר היא נאלצת להכריע.

"המציאות של הנוער האתיופי מוחבאת מאחורי קירות הבתים שלנו", אומרת טלי סימיין במאית הסרט "צו פיוס", "לא פעם אנחנו עוקפים את סמכות ההורים שלנו כדי להתקדם ולהרגיש ישראלים. זה לא קל ולפעמים אפילו גורם לסכסוכים קשים בין הורים לילדיהם. אני מקווה שהסרט יוקרן מול הורים אתיופים שיראו שהמציאות חייבת להשתנות".

במהלך הערב תתקיים הופעה אומנותית. האירוע מופק על ידי האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי וסינמטק ירושלים. הכניסה ללא תשלום, מספר המקומות מוגבל.

עקב ההיענות המרובה, בשלב זה אין יותר כרטיסים ללא תשלום.

למעוניינים להיכנס לרשימת ההמתנה ניתן לפנות במייל: [email protected]/new

ולעקוב אחר העידכונים ביום ראשון

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system